عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

فی ارزی بودجه در کف بازار احساس نشد/ انتقاد از بی مهری بانک ها به زلزله زگان

کد خبر: 299906
|
09:55 - 1396/09/26
نسخه چاپی
فی ارزی بودجه در کف بازار احساس نشد/ انتقاد از بی مهری بانک ها به زلزله زگان
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:تدابیر موثری اتخاذ شود که نرخ دلار در بازار آزاد با قیمت دلار تعیین شده در لایحه بودجه سال آینده، متناسب شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، شهاب نادری  در خصوص نرخ ارز در بودجه سال آینده گفت:در حالی نرخ دلار 3500 تومان در بودجه تعیین شده که ساز و کاری برای رعایت این نرخ در بازار آزاد وجود ندارد که این موضوع قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دولت تدابیری اتخاذ کند که نرخ ارز در سال 97 از نرخ تعیین شده در بودجه فاصله معناداری نگیرد که زمینه ایجاد رانت بوجود آید.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تیم اقتصای دولت باید برای ساماندهی بازار ارز، تدابیر اقتصادی کند تا موضوع یکسان سازی نرخ ارز به سرانجام مشخص برسد چرا که عدم ساماندهی این بازار باعث اخلال در بازارهای دیگر می شود.

تاکید بر ارائه کمک بلاعوض به زلزله زگان

نادری  به وضعیت نامناسب زلزله زگان اشاره کرد، گفت: با وجود اینکه کمک های خوبی از سوی مردم و تمامی نهادها به زلزله زدگان صورت گرفت اما همچنان مردم این منطقه با مشکلات جدی روبرو هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس گزارشات مردمی، علی رغم اینکه مقرر شده بود که تسهیلات بانکی به زلزله زگان ارائه شود اما متاسفانه بانک ها در زمینه استمهال وام زلزله زگان، عملکرد مناسبی ندارند و حتی جریمه دیرکرد بابت تاخیر در تسویه اقساط  وام ها در حال محاسبه شدن است بنابراین باید بانک مرکزی تمهیدات مناسبی برای رفع مشکلات زلزله زگان بیاندیشد و دولت باید کمک مالی بلاعوض و بانک ها باید وام های قرض الحسنه به مردم مناطق زلزله زده ارائه کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد