عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خلاء جغرافیایی و سیاسی باعث بازگشت تروریست‌ها به منطقه می‌شود

کد خبر: 299919
|
09:48 - 1396/09/27
نسخه چاپی
خلاء جغرافیایی و سیاسی باعث بازگشت تروریست‌ها به منطقه می‌شود
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برای از بین رفتن تروریسم از منطقه باید آمریکا از آن خارج شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت پیشه با اشاره به اقدام آمریکا در آموزش دادن به تروریست‌ها در پایگاه الحسکه تحت عنوان ارتش آزاد سوریه جدید،‌ گفت: تروریسم بخشی از سیاست سازمان سیای آمریکا برای مدیریت تحولات غرب آسیا است و آنها از دهه 1980 میلادی تروریسم را کنار نگذاشته اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از همان زمان آمریکایی ها از اسامی مختلف در قالب عملیات های مختلف، از تروریست ها استفاده کرده اند همچنین در نجات رهبران داعش و آموزش مجدد آنها فعالیت داشته و اکنون قصد دارند تروریست های تحت پوشش سیای آمریکا در قالب اسامی جدید وارد شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی تنها سازوکار منطقه ای می تواند باعث شود فعالیت تروریست ها تحت الشعاع قرار گیرد لذا باید اختلافات کشورها حل شده تا خلاءهای جغرافیایی و سیاسی شکل نگیرد که تبدیل به خاکریزی برای تروریست ها شود.

فلاحت پیشه با اشاره به حضور آمریکایی ها در سوریه و نظر دولت سوریه در این باره خاطرنشان کرد: حق قانونی دولت بشار است که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شود و اگر نیرویی هم بماند باید با موافقت دولت مستقر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: از آنجایی که آمریکایی ها حتی نتوانسته اند به پایگاه های خود در سوریه و عراق مشروعیت بدهند و از آنجایی که مردم سوریه می دانند آمریکا در رأس داعش قرار داشته و با تروریست ها همکاری می کند،‌ رضایتی به ماندن نیروهای آنها در خاک سوریه ندارند.

، وزارت دفاع روسیه فاش کرده است که آمریکا هم‌اکنون در حال آموزش عناصر تروریستی در پایگاه الحسکه در سوریه است تا ارتش آزاد سوریه جدید را ایجاد کند.

منبع:  خانه‌ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد