پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر: 300021
|
10:37 - 1396/10/04
نسخه چاپی
پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
اسلام آبادخبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات خوبی برای ایجاد پایگاه امداد هوایی به استان اختصاص داده شده که این پایگاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از ایکنا، سید احمد مرتضوی سوم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال تعداد حوادث رخ داده ۶۵۰ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در این مدت تعداد حادثه دیدگان ۲۱ هزار و ۴۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۲ درصد افزایش و تعداد آسیب‌دیدگان ۲۰ هزار و ۹۶۱ نفر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.
مرتضوی ادامه داد: طی این مدت تعداد نجات‌یافتگان ۴۱۱ نفر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۳۲۸ نفر با رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی گفت: امسال ۳۲ پایگاه ثابت و سیار در طرح زمستانه هلال‌احمر در جاده‌های استان حضور دارند.
مرتضوی از انعقاد تفاهم‌نامه هلال‌احمر با مدیریت بحران استان خبر داد و تصریح کرد: واگذاری ساختمان چند منظوره‌ در لردگان برای پایگاه امداد جاده‌ای، واگذاری تجهیزات غواصی و واگذاری ۳۵ کانکس تاشو از سوی مدیریت بحران استان برای اسکان موقت، فراهم شدن شرایط برای ایجاد ساختمان چندمنظوره در سامان، انعقاد تفاهم‌نامه بین‌بخشی از جمله بسیج سازندگی، جهاد دانشگاهی و... و اختصاص ساختمانی از سوی مسکن و شهرسازی برای تیم عملیات پروازی از اقدامات مهم هلال‌احمر استان بوده است.
وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام هلال‌احمر در استان، تصریح کرد: امسال میزان اعتبارات اختصاص یافته به هلال‌احمر استان پنج میلیارد تومان بوده که دو میلیارد تومان تخصیص داده شده و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیلون تومان در حال پیگیری بوده که میزان اعتبارات اختصاص یافته نسبت به سال گذشته ۵۸۱ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی پایگاه امداد هوایی استان در سال ۹۲ انجام شده است، گفت: میزان اعتبار برآورد شده اولیه برای تکمیل این پایگاه شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی خادم، تصریح کرد: این طرح نقش اساسی در آموزش افراد و افزایش تاب‌آوری جامعه به منظور مقابله با مخاطرات طبیعی داشته که سال گذشته در این زمینه سه هزار نفر از مردم استان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و امسال آموزش این طرح برای ۹ هزار نفر از مردم استان پیش‌بینی شده است.
مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ روز است که در بیشتر نقاط استان زمین‌لرزه رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: از بدو وقوع حادثه زمین‌لرزه در کرمانشاه نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان آمادگی خود را اعلام کردند که ۱۲ خودرو به همراه ۵۰ نفر امدادگر از استان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند.
وی گفت: اسکان اضطراری منطقه اسلام‌آباد غرب در اختیار استان ما قرار داده شد که ۱۵۰ نیرو برای خدمات‌رسانی به این منطقه اعزام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ادامه داد: به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی ۶۰ پایگاه در سطح استان مستقر بودند که در این میان ۱۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی جمع‌آوری شد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۲ تریلی و کامیون محموله‌ از چهارمحال و بختیاری به کرمانشاه فرستاده شد و آخرین محموله‌ها در روزهای آتی ارسال می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد