تجمعات اعتراضی مردم و "منفعت‌طلبی خواص"

کد خبر: 300116
|
08:49 - 1396/10/09
نسخه چاپی
تجمعات اعتراضی مردم و "منفعت‌طلبی خواص"
اسلام آبادخبر: هیچ مساله‌ای در طول تاریخ اسلام به میزان «منفعت‌طلبی خواص» کمر اسلام و مسلمین را نشکسته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از مرصاد نیوز،

یادداشت- کمال لطفی/ در روزهای گذشته تعدادی از مردم در چند شهر در تجمعات کوچکی به وضعیت گرانی و... معترض شده‌اند. اعتراض حق مردم است و نباید کسی به شماتت آنان بپردازد اما چرا به یکباره چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

دلیل آن بسیار ساده است!

هیچ مساله‌ای در طول تاریخ اسلام به میزان «منفعت‌طلبی خواص» کمر اسلام و مسلمین را نشکسته است. از رها شدن «تنگه اُحُد» توسط پاسبانان آن به طمع جمع کردن غنیمت در سال سوم هجری قمری گرفته تا اشک! یک نماینده مجلس در سال 1396 هجری شمسی که در میانه پرداخت نشدن چندین ماهه حقوق چند صد هزار تومانی هزاران کارگر در کشور، حقوق 6 میلیون تومانی خود را ناکافی دانسته و می‌گوید «زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است»!

آن سرپرست خانواری که از تامین مایحتاج اولیه خانواده‌اش عاجز و هر روز وضعیتش بدتر از روز قبل می‌شود وقتی که اخبار حقوق نجومی مدیران دولتی، خانه چند ده میلیارد تومانی رئیس جمهور، صدور قرار وثیقه 6 هزار میلیارد تومانی برای برادر معاون اول و در نهایت ناله یک نماینده مجلس از کم بودن حقوق چند میلیونی خود را می‌شنود، چه واکنشی نشان می‌دهد؟

وقتی اشرافی‌گری، اسراف و تجمّل در میان مسئولان تبدیل به فضیلت شده و ترویج بشود و همه دنبال این بیفتند که یک طعمه‌ای در مناصب مدیریتی کشور به دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کرده و شکمها را از مالهای حرام پُر کنند، اما از آنسو پدری شرمسار زن و فرزندش باشد، خوب این قضایا هم پشت سر آن هم پیش می‌آید و مردم را به خیابان می‌کشد!

اگر این سرپرست خانواده می‌دید که فلان وزیر یا وکیل همگام با او فشار اقتصادی و گرانی را تحمل می‌کند، آیا باز هم که کاسه صبرش لبریز شده و به خیابان می‌آمد؟

تنها راه همگام ماندن ملت با مسئولین اعم از دولتی و غیر دولتی در این جنگ نابرابر اقتصادی که از سوی دشمن تحمیل شده این است که خواص جامعه، منعت‌طلبی را کنار بگذارند وگرنه از این به بعد باید منتظر اخبار بیشتری از اعتراضات مردم باشند!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد