حجت الاسلام سقای بی ریا مطرح کرد:

اهداف مهم حماسه عظیم 9دی درس گرفتن برای وضعیت های مشابهه است

کد خبر: 300131
|
15:18 - 1396/10/09
نسخه چاپی
اهداف مهم حماسه عظیم 9دی درس گرفتن برای وضعیت های مشابهه است
اسلام آبادخبر: حجت الاسلام سقایی بی ریا استاد حوزه و دانشگاه گفت: طراحان این نظام گفتند شخصی باید ولیه فقیه باشد که در رأس حکومت قرار دارد که به اصطلاح یعنی از نظر شخصیت، ثبات، علم و دانش، مدیریت و بصیرت نزدیک ترین فرد باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم حماسه نهم دی‌ماه صبح امروز شنبه 9 دی ماه  دقایقی قبل پس از تلاوت قرآن کریم با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم که به بیش از 3هزار نفر رسید درمسجد جامع اسلام آبادغرب آغاز شد.

اقشار مختلف مردم یاد حماسه‌آفرینی ملت ایران در از بین بردن فتنه 88 را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.

 

در این مراسمحجت الاسلام سقای بی ریا استاد حوزه و دانشگاهضمن تشریح ابعاد عوامل فتنه سال 88 و دلائل دشمنی استکبار با ملت ایران گفت:اینجور بزرگ داشت ها و ایام الله ها یکی از اهداف مهمش درس گرفتن برای وضعیت های مشابه و برای فهمیدن آن نقشی که ما باید ایفا بکنیم در شرایط دیگر و درحال حاضر تشکیل می شود.

وی افزود: صرف افتخار کردن به گذشته نمی تواند تنها هدف این مجالس باشد لذا باید با توجه به اینکه امروز روز بصیرت نام نهاده شده و در اصل پیامبر بزرگوار ما در انتهای سوره ی یوسف می فریاید: بگو ای پیامبر این راه من است که به سوی خدا دعوت می کنم از روی بصیرت، آگاهی و بینش. لذا امروز مرد و زن، ملت ایران، جوانان ومسئولین ما باید در بصیرت افزایی خودشان بکوشند و در این مجلس ها یک مروری بر گذشته داشته باشیم برای رسیدن به آینده ی روشن.

 

حجت الاسلام بی ریا با توجه به خطبه 182 نهج البلاغه بیان کرد: حضرت علی(ع) این خطبه را برای دعوت به جهاد گفتند، حضرت ندا داد ای مردم بشتابید به سوی جهاد من به سوی لشکرگاه می روم و ده هزار نفر را به سرکردگی امام حسین(ع) پرچم بست.

 

وی تصریح کرد: به دنبال این خطبه جمله نگذشته بود که ابن ملجم لعین بر سر آن حضرت ضربه زد و تمام این لشکر پراکنده شدند حالت ما مثل گوسفندانی بود که چوپان خودشان را از دست بدهند و گرگ ها از هرطرف آن ها را می ربودند.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: بی نیازی خدای متعال و بی نیازی همه به خدای متعال و اینکه خدای متعال چرا انسان را آفرید به تفسیر بیان نمودند چون مسائل اعتقادی زیربنای جهاد اسلامی است، بصیرت در اسلام زیربنای همه چیز است.

 

وی بیان کرد: ما ازین جهت در آن کسی که شخص اول نظام جمهوری اسلامی است، طراحان این نظام گفتند شخصی باید ولیه فقیه باشد که در رأس حکومت قرار دارد که به اصطلاح یعنی از نظر شخصیت، ثبات، علم و دانش، مدیریت و بصیرت نزدیک ترین فرد باشد. مردم نمایندگان خبرگان رهبری را انتخاب می کنند و آن ها زمانی که لازم شود در صورت خلع رهبری به هر علت رهبر را انتخاب می کنند یعنی کسی که نزدیک تر است به امام عصر از جهت بالاترین درجه تقوا و بصیرت. و ما به حمدالله در ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) را داشتیم و پس از امام راحل کسی را داریم که شبیه ترین به امام است مکتب امام را پاسداری می کند و دقیقا بر طبق آن امام و رهبری حرکت می کند می کند.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: ولایت فقیه ما معنایش این است که ما شخصی را گذاشته ایم ولایت فقیه که همه باید از آن اطاعت کنند. حتی در نظام های غربی کسی که در رأس هرم است دستور می دهد واگر چنین نباشد رشته زمان امور آن نظام پاشیده می شود.

 

وی گفت: دشمن هدف گیری علیه ما را به دلیل گرفته است که در این چهل سال که به زودی باید جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را داشته باشیم در این چهل سال آن کسی که توانسته توطئه های دشمن را خنثی بکند شخص ولی فقیه است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد