حسینی تاکید کرد؛

نباید به آشوبگرانی که آسایش ملت را سلب کرده اند میدان داد/مسئولین به خواسته های معمول و منطقی مردم رسیدگی کنید

کد خبر: 300213
|
09:26 - 1396/10/12
نسخه چاپی
نباید به آشوبگرانی که آسایش ملت را سلب کرده اند میدان داد/مسئولین به خواسته های معمول و منطقی مردم رسیدگی کنید
اسلام آبادخبر: وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت نهم گفت: باید همانطور که همواره تاکید شده، به خواسته های معمول و منطقی مردم رسیدگی شود؛ به گونه ای نباشد که نوعی یأس وناامیدی ایجاد شود که مردم احساس کنند فشارها روز به روز سنگین تر می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی در واکنش با بیان اینکه تردیدی نیست که مشکلات اقتصادی برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه وجود دارد، گفت: رکود و بیکاری که درکشور وجود دارد، تعطیلی کارخانه ها و برخی موسسات اعتباری که اموال عده ای را در اختیار گرفته و اما به تعهدات خود عمل نکرده، مشکلاتی برای مردم ایجاد نموده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت نهم بیان کرد: در گذشته هم شاهد بودیم تجمعاتی در اطراف مجلس و برابر برخی دستگاه ها و نهادها شده تا مسئولین به خواسته آنها رسیدگی کنند؛ اعتراضات اخیر هم اولین بار در مشهد و با شعارهایی در خصوص معیشت مردم صورت گرفت که بلافاصله تبدیل به شعارهای ساختارشکن شد.

وی افزود: مشخص بود عده ای دربین معترضینی که خواسته های معمول دارند، نفوذ کرده و علیه نظام و ارزش ها شعار می دهند، در برخی شهرهای دیگرهم با فراخوان هایی که معاند و ضدانقلاب انجام می دهند، افرادی به خیابان ریختند و دست به تخریب اموال عمومی، شکستن شیشه ها و آتش زدن زباله ها زدند.

حسینی عنوان کرد: این امر نشان داد بحث مسائل معیشتی و رفاهی نیست بلکه عده ای از خارج کشور خط می دهند، منافقین فعال شده اند و بیانیه های متعدد داده اند و خاندان منفور پهلوی نیز ازآنها حمایت کردند؛ همچنین آمریکایی ها با تمام توان وارد عرصه شدند و ترامپ و نماینده های آمریکایی از آشوب هایی که برپا شده، حمایت کردند و آل سعود نیز ازاین مسائل خوشحال شد.

وی با تاکید براینکه اینها می خواهند ازاین فضا بهره برداری کرده و فشارها را برجامعه اسلامی افزون کنند، اظهار داشت: طبیعی است این مسائل را نمی توان تحمل کرد وحتما باید پیشگیری شود که یک گام، قطع ارتباط این افراد با خارج از کشور بود؛ کانال آمدنیوز چندین سال است علیه نظام اسلامی فضاسازی می کرد و این اواخر حتی شیوه تهیه و ساخت اسلحه را آموزش می داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت نهم بااشاره به محدودیت های اعمال شده در خصوص برخی شبکه های اجتماعی تصریح کرد: ازاین جهت محدودیت های ایجاد شده درست است و نباید به این افراد که اینگونه امنیت و آسایش مردم را سلب می کنند، میدان داد.

وی تاکید کرد: آنها به دنبال مظلوم نمایی هستند و منتظرند درگیری خشنی انجام شود تا افرادی کشته شوند و بتوانند این حرکت ها را استمرار ببخشند لذا باید مراقبت های کافی صورت بگیرد؛ این افراد با منافقین در ارتباطند و احتمال نفوذ داعش نیز دربین آنها وجود دارد که لا به لای جمعیت آمده تا قتل هایی صورت گیرد و به گردن نظام بیندازند لذا باید به مردم هشدار داد که از این مسائل پیشگیری کنند.

حسینی یاداور شد: از سوی دیگر باید همانطور که همواره تاکید شده، به خواسته های معمول و منطقی مردم رسیدگی شود؛ به گونه ای نباشد که نوعی یأس وناامیدی ایجاد شود که مردم احساس کنند فشارها روز به روز سنگین تر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت نهم با اشاره به موارد مطرح شده در لایحه بودجه 97 خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها مانند قیمت سوخت و حذف جمعی از یارانه بگیران می تواند آثار منفی در جامعه ایجاد کند؛ اگر هم تصمیمات اینچنینی اتخاذ می شود باید ابعاد آن موشکافی شده و به مردم توضیح داده شود نه اینکه به یک باره شوکی در جامعه به همراه داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد