عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

عدد و رقم حذف یارانه نقدی و افزایش حامل های انرژی شفاف نیست

کد خبر: 300236
|
09:30 - 1396/10/13
نسخه چاپی
عدد و رقم حذف یارانه نقدی و افزایش حامل های انرژی شفاف نیست
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد که دولت برای ارائه لایحه ای شفاف تلاش کرده، اما برای دولت تعریف نشده که لایحه ای شفاف ارائه کند، بلکه طبق قانون ارسال لایحه بودجه در زمان مقرر تکلیف شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، عبدالرضا مصری با اشاره به لایحه بودجه سال 97 در خصوص شفافیت این لایحه اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده از نظر شفافیت تفاوت چشمگیری با بودجه سنوات گذشته ندارد و حتی شاهد هستیم که در برخی منابع تامین بودجه ابهاماتی به چشم می خورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش های مبهم لایحه بودجه سال 97 بیان داشت: به طور مثال برداشت از صندوق توسعه ملی در بخش هایی از این لایحه آمده که مجلس و نمایندگان اعتقاد دارند مغایر احکام قانون برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در بخش حذف یارانه نقدی و افزایش حامل های انرژی اعداد و ارقامی ذکر شده که از نگاه مجلس واضح و شفاف نیست همچنین میزان صرفه جویی دولت در هزینه های جاری عدد و رقم شفافی نیست.

این نماینده مجلس بااشاره به تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق وظیفه قانونی تعریف شده برای مجلس نمایندگان نسبت به شفاف سازی آن تلاش خواهند کرد و در حال حاضر نمایندگان در کمیسیون تلفیق تلاش دارند لایحه را شفاف کنند.

وی در این خصوص که مردم در جریان جزییات لایحه بودجه هستند و نگرانی هایی در این باره دارند، گفت: اینکه مردم در جریان جزییات لایحه هستند و نگرانی دارند ارتباطی به شفاف بودن لایحه بودجه ندارد، بلکه مردم نگران حذف یارانه نقدی و افزایش حامل های انرژی هستند و هر اتفاقی در کشور بیافتد قطعا با مصوبه ومجوز مجلس خواهد بود.

مصر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای شفاف سازی بودجه سنواتی به کار گرفته است، اظهار داشت: برای دولت شفاف سازی لایحه بودجه تعریف نشده است که اکنون پیگیر آن باشیم، بلکه تنها از دولت خواسته شده به موقع لایحه بودجه سنواتی ره به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفاف سازی لایحه بودجه کار مجلس است و در کمیسیون تلفیق بودجه تلاش می شود که همه زوایا و ابعاد لایحه بودجه روشن و برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها