در پی شایعات وقوع زلزله اتفاق افتاد؛

سرکیسه کردن مردم با کالاهای عجیب ضد زلزله/ از چسب زلزله ۱۲ ریشتری تا نصب کانکس روی پشت بام!

کد خبر: 300284
|
13:27 - 1396/10/14
نسخه چاپی
سرکیسه کردن مردم با کالاهای عجیب ضد زلزله/ از چسب زلزله ۱۲ ریشتری تا نصب کانکس روی پشت بام!
اسلام آبادخبر: پس از داغ شدن بازار شایعات مبنی بر وقوع زلزله با ریشترهای بالاتر عده ای سودجو به انجام تبلیغاتی واهی درباره کالاها و اجناس ضد زلزله می پردازند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، با افزایش زلزله های به وقوع پیوسته و نیز داغ شدن بازار شایعات در این باره، عده ای سودجو از آب گل آلود ماهی می گیرند و در این شرایط به انجام تبلیغات واهی و پوچ مبنی بر کالا و اجناس ضد زلزله دست می زنند.
 
متاسفانه با وجود اینکه این افراد سودجو هستند بازار آن داغ داغ است و آنان از مشتریان زیاد و شلوغ بودن سرشان سخن می گویند، موارد بیشماری از این تبلیغات عجیب و غریب دیده می شود از جلمه فروش چسب ضد زلزله و نیز خانه ای که در برابر 12 ریشتر زلزله نیز می شود.
 
 اگرچه همدلی مردم به ویژه در ایام زلزله با کمک رسانی های فراوان شهره عام و خاص است اما در کنار اینها افرادی هم هستند که برای سرکیسه کردن مردم در تلاش اند. به گونه ای که عده ای از این سودجویان مدعی شده اند با وجود غیرقابل پیش بینی بودن زلزله دستگاهی را اختراع کرده اند که یک دقیقه قبل از آن هشدا می دهد!! که علی الظاهر این دستگاه قابل دسترس و قیمت آن هم مناسب است.
 
همچنین در شرایطی که بسیاری از خانواده های زلزله زده شب را بیرون از کانکس به سرمیرند، عده ای سودجو از افزایش قیمت کانکس ها خبر می دهند و می گویند: پس از وقوع زلزله شمار زیادی از مردم متقاضی استفاده و خرید کانکس شده اند و برای پیشگیری آنر ا در پشت بام یا حیاط منازل خود تعبیه کرده اند.
 
در این میان مردم باید مراقب باشند و تحت تاثیر اخبار و تبلیغات مختلف و کذب زلزله قرار نگیرند که سبب شده عده ای از این شرایط صوری سو استفاده به عمل آورند.
 
تبلیغات کالای ضد زلزله فریب دادن مردم است
 
ابهری؛ جامعه شناس در این باره گفت: این سو استفاده ها ناشی از شرایط بحرانی جامعه است اینکه می گویند فلان کالا یا جنس ضد زلزله است این فریب مردم است مردم به اینها بی اعتماد باشند زیرا این ناشی از روحیه کلاهبرداری و سود جویی این افراد است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مردم با کسب آگاهی و معلومات نباید بیش از این به این افراد سودجو اجازه بازار گرمی و کلاهبرداری بدهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد