مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد:

صدور ۸ هزار دفترچه بیمه سلامت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه

کد خبر: 300286
|
14:07 - 1396/10/14
نسخه چاپی
صدور ۸ هزار دفترچه بیمه سلامت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه
اسلام آبادخبر: مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از صدور ۸ هزار دفترچه بیمه سلامت تاکنون برای زلزله زدگان استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، کیومرث مظفری امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، راهپیمایی ۱۳ دی را جلوه ای از همدلی و یکپارچگی ملت ایران دانست و اظهار داشت: علی رغم تمام مشکلات اقتصادی مردم ایران هنوز پای انقلاب هستند چرا که با اهدای خون شهدا به بار نشسته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه پرداخت و افزود: طی این مدت ۲۱۲ هزار دفترچه بیمه سلامت صادر شده و مبلغ پرداخت شده به مراکز درمانی طرف قرارداد ۱۳۴۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

مظفری یادآور شد: برای خدمات رسانی به بیمه شدگان با ۱۰ هزار و ۵۸ موسسه اعم از داروخانه، رادیولوژی، بیمارستانها و... قرار داد بستیم.

وی تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت را ۳۳ دفتر عنوان و خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۱۰ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: برنامه های عملیاتی طی امسال را ۴۸.۸ درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند که ۹۰ درصد آن ها شامل عشایر و روستائیان است.

مظفری خاطر نشان کرد: حدود ۱۷۰۰ بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند که ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای ما هزینه دارند.

وی در ادامه از کاهش ۲ درصدی بودجه بیمه سلامت در سال ۹۷ خبر داد و گفت: با این روند پیش بینی می شود سال آینده ۸ هزار میلیارد کسری بودجه داشته باشیم.

مظفری تصریح کرد: تداوم خدمات بیمه ای این سازمان مستلزم وجود منابع پایدار است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن توجه ویژه داشته باشند و تلاش کنند تا بتوانند این کسری بودجه را جبران کنند.

وی به خدمات رسانی بیمه سلامت در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره ای داشت و افزود: کسانی که دفترچه بیمه آنها زیر آوار مانده بود با ارائه کد ملی در ۱۰ دقیقه دفترچه جدید برایشان صادر و از خدمات بیمه ای بهره مند شدند و تا کنون ۸ هزار جلد دفترچه بیمه سلامت برای زلزله زدگان صادر شده است.

مدیر کل سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه ابراز  اشت: انتقال و توزیع ۷ دستگاه کانکس از محل کمک های همکاران به شهرستانهای سرپلذهاب، توزیع ۱۸ محموله کمک های غیرنقدی کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان و کشور، اختصاص یک روز حقوق کارکنان بیمه سلامت در سراسر کشور از کمک های این سازمان به مناطق آسیب دیده است.

وی همچنین اذعان داشت: پیگیری تامین مالی مراکز درمانی استان مبنی بر تخصیص اعتبار بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال و تسویه کامل مطالبات سال ۹۵ از دیگر اقدامات این سازمان برای مناطق زلزله زده بوده است.

مظفری ادامه داد: همچنین در مناطق زلزله زده طی این مدت تسویه مطالبات ۳ ماهه اول داروخانه های دولتی و غیر دولتی، تسویه مطالبات ۶ ماهه اول مراکز درمانی سرپایی و تسویه کامل مطالبات سال ۹۵ مراکز درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی توسط این سازمان انجام شده است.

وی اظهار داشت: با دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر مراکز درمانی مبنی بر پذیرش صورتحساب های درمانی بیمه شدگان مصدوم ناشی از زلزله اقدامات لازم صورت گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد