استاندار کرمانشاه خبر داد:

روستاییان زلزله زده که نیازمند جابجایی هستند حمایت می شوند

کد خبر: 300306
|
20:36 - 1396/10/15
نسخه چاپی
روستاییان زلزله زده که نیازمند جابجایی هستند حمایت می شوند
اسلام آبادخبر: استاندار کرمانشاه گفت: کمک های لازم به روستاییان زلزله زده که نیازمند جابجایی هستند ارائه می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر امروز از روستاهای زلزله زده میان میل، برخ و باران و کوئیک عزیز سرپل ذهاب بازدید کرد.

بازوند در حاشیه این بازدیدها به گفت: خوشبختانه طی قرارداد بنیاد مسکن با قرارگاه خاتم، می‌توان گفت ۹۵ درصد کار در این مناطق به اتمام رسیده و قرارگاه تعهد خود را انجام داده است.

وی گفت: مشکلات خیلی کوچکی وجود دارد از اینکه بعضی فریم ها نصب شدند ولی هنوز در واقع ساندویچ پنل های آنها نصب نشده که امروز با قرارگاه صحبت کردیم قول داد ظرف یک هفته این‌ها را آماده کنند البته اگر انجام دهد مازاد بر تعهد خود انجام داده است، الان در بحث کانکس ها و اسکان مردم از اسکان اضطراری به اسکان موقت پنج، شش درصد  باقیمانده هم درحال لکه‌گیری هستند که این هم بنیاد مسکن با ستادهای معین خود هماهنگ کرده که انجام دهد.

بازوند همچنین گفت: علاوه بر این برخی روستاها نیازمند جابجایی بودند که از جای خود به جای دیگری جابجایی صورت می‌گیرد و نیاز بود که به برخی از این روستاها بابت خرید زمین اعتباراتی به دهیم و ما هم قول دادیم که از محل اعتبارات استانداری ۱۵۰ میلیون تومان به بنیاد بدهیم تا زمین خریداری کنند.

وی گفت: این روستا نیز با توجه به مصوبه‌ای که شورای تامین داشته و باید فاصله ای از نقطه صفر مرزی داشته باشد و از طرفی آن فاصله باعث می شود که زندگی برای آنها مشکل باشد با امیر آریانفر صحبت کردیم و قرار شد که تجدیدنظر کنند و روستای برخ و باران منتقل شود و بنیاد مسکن هم قول داد بحث آماده‌سازی اینها را انجام دهد.

بازوند افزود: در روستای تپانی نیز گروهی موافق هستند که در همان قسمت بمانند و گروهی موافق هستند که در جای دیگری استقرار یابند در این رابطه با جهاد کشاورزی نیز صحبت می کنیم تا انشاءالله مشکل این روستا نیز برطرف شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها