استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم رفع نقاط ضعف استان کرمانشاه در حوزه پدافند غیرعامل

کد خبر: 300315
|
11:22 - 1396/10/16
نسخه چاپی
لزوم رفع نقاط ضعف استان کرمانشاه در حوزه پدافند غیرعامل
اسلام آبادخبر: استاندار کرمانشاه بر لزوم رفع نقاط ضعف استان در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: باید برای رفع نقاط ضعف این حوزه برنامه‌ریزی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل از شوراهای بسیار حساس به ویژه در استانهای مرزی است. کشورهایی که هیچ جنگی را تجربه نکرده اند بیشترین اهتمام را به این مقوله دارند. همه باید توجه بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: زلزله اخیر آزمون بسیار جدی ای برای ما بود که نقاط ضعف و آسیب پذیر استان را در حوزه پدافند غیرعامل برای ما مشخص کرد و باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دستگاهها باید برنامه زمانبندی شده خود را  در زمینه تجهیز تشکیلات خود برای مواقع بحرانی ارائه کنند و با درنظر داشتن مشکلات اعتباری که در سطح  استان وجود دارد، هنر مدیران این است که از اعتبارات ملی خود را از این نظر تجهیز کنند.

وی اشاره ای نیز به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زلزله داشت و گفت: شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق، با وجود کاستی ها، در زلزله استان عملکرد قابل قبولی داشتند.

بازوند گفت: بنیاد مسکن برای ایجاد انگیزه و تشویق مردم در بازسازی سریع منازل خود در مناطق زلزله‌زده ساز و کار تشویقی در نظر بگیرد. به ۵۰۰ نفر از زلزله زدگان که زودتر از بقیه خانه های خود را بازسازی کنند یک تخته فرش ۹ متری از تولیدات داخل استان جایزه داده می شود.

وی افزود: مشکل روستاهایی که در معرض خطر ریزش کوه و صخره هستند، باید با یک طرح جامع و علمی و حرکت بر اساس برنامه ریزی زمانی حل شود. برای حفاظت از سرمایه های انسانی استان هر اقدامی لازم باشد، انجام می دهیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد کارشناسان بنیاد مسکن در ارزیابی واحدهای زلزله زده محافظه کارانه عمل کرده اند. واحدهای مسکونی بسیاری با ترک ها و آسیبهای جزیی، در ارزیابی های بنیاد مسکن، ۱۰۰ درصد تخریب شده اعلام شده اند. این موضوع بار مالی سنگینی بر دولت تحمیل می‌کند.  

وی افزود: براساس نظر پژوهشکده زلزله شناسی، حدود ۳۰ درصد از واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب باید کاملا تخریب و بازسازی شود.

بازوند گفت: تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده شهر سرپل ذهاب، باید بازسازی شوند. در ارزیابی‌های صورت گرفته از واحدهای  مسکونی آسیب دیده سطح شهر سرپل ذهاب، قائل به تقسیم بندی نوع یک و دو نیستیم.  

وی ادامه داد: مدیران با آگاهی کامل از مصوبات جلسات قبلی در جلسات شرکت کنند. عدم اشراف مدیران به میزان تحقق مصوبات جلسات قبلی، نمره منفی در ارزیابی آنها محسوب می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد