رونمایی از میزان اعتیاد به فضای مجازی با تعطیلی شبکه های اجتماعی؛

خانواده منهای تلفن همراه/ تجربه یک دقیقه خوشی با زندگی بدون تلگرام

کد خبر: 300327
|
07:45 - 1396/10/17
نسخه چاپی
خانواده منهای تلفن همراه/ تجربه یک دقیقه خوشی با زندگی بدون تلگرام
اسلام آبادخبر: در حالی قطع تلگرام تلنگری بود تا عده زیادی متوجه اعتیادشان به شبکه‌های مجازی و دوری از خانواده شان شوند که به عقیده برخی شهروندان قبلا مدام با تلفن همراه مشغول بوده و در گروه ها و کانال های مختلف گشت و گذار می کردند اما اکنون بیشتر با اعضای خانواده هستند و لذت های زندگی را بیشتر درک می کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانایادش بخیر تا همین چند روز پیش وقتی به خانه پدرمان می رفتیم سبدی بر روی پله های ورودی گذاشته بود که قبل از ورود به خانه تمام فرزندان و نوه هایش تلفن های همراه خود را در آن قرار دهند تا دقایقی باهم بودن را بدون استفاده از تکنولوژی جدید سپری کنند اما از 10 دیماه که تلگرام به علت فرصت طلبی های عده ای که منفعت خود را در ناامن کردن کشور می دانستند از دسترس خارج شد تازه متوجه شدیم که گاهی در زندگی نیاز به یک تلنگر است که در این برهه قطع تلگرام، تلنگری بود تا عده زیادی متوجه اعتیادشان به شبکه‌های مجازی و دوری از خانواده شان شوند .


تازه متوجه شدیم عزیزترین آدم های زندگی ما در چهار دیواری خانه و در کنارمان هستند که آنها را به دنیای مجازی فروخته بودیم حتی فرصت یک ساعت دیدار و حرف زدن با آنها را نداشتیم. در این باره اگر چه چند روزی است که انگار چیزی گم کرده ایم اما به جای آن چیزهای با ارزش تری پیدا کردیم تا بعدها حسرت یک نگاه و یک لحظه هم نشینی و هم صحبتی با آنها را نخوریم.


حالا چندروزیست هر موقع به خانه پدریمان می رویم بدون اینکه آنها یادآوری کنند خودمان تلفن های همراه را داخل سبد مخصوص قرار داده و یک دور هم نشینی به یادماندنی را تجربه می کنیم.
در همین رابطه آتنا یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگارعصرهامونبیان کرد: اگر چه تلگرام از دسترس خارج شد و نبود آن را در هر لحظه احساس می کنیم اما به جرات می توان گفت در این چند روز که از این فضا فاصله گرفته ام با دقت بیشتری بر درس هایم تمرکز می کنم؛ از طرفی با اعضای خانواده ام بیشتر در ارتباط هستم و با آنها به میهمانی می روم و این در حالی است که قبل از این مدام با تلفن همراه مشغول بودم و در گروه ها و کانال های مختلف گشت و گذار می کردم حالا احساس می کنم زندگی بدون تلگرام برایم راحت تر است.


نجمه یکی از بانوان زاهدانی نیز با بیان اینکه قدر زندگی مشترک با همسرم را اکنون درک می کنم، ادامه داد: همیشه بعد از برگشتن از محل کار همسرم مشغول گپ زدن و چت کردن با دوستان اجتماعی خود در این فضا بود و من هم در کانال ها و گروه های مختلف یا به دنبال مد لباس و مارک های جدید آرایشی بودم یا در حال گپ زدن با دوستانم که این اوضاع باعث شده بود از واقعیت ها و لذت های زندگی مشترکمان فاصله بگیرم اما اکنون چند روزیست که من و همسرم توجه بیشتری به یکدیگر داریم و احساس می کنیم به یکدیگر نزدیک تر شده ایم.
شاید این اغراق باشد که شبکه‌های اجتماعی باعث دوری اعضای خانواده شده باشند اما بی‌گمان گلایه‌های پدران و مادران را به‌ویژه در دورهمی‌های خود شنیده‌ایم که "لااقل در این میهمانی گوشی همراه خود را خاموش کنید".


علی ای حال این اوضاع همه ماجرا نیست و سال‌هاست که روانشناسان و جامعه‌شناسان هشدار می‌دهند که وقت زیادی از خانواده‌ها صرف حضور در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌شود و این مسئله بسیاری از خانواده‌ها را دچار مشکل و فاصله بین اعضای خانواده را زیاد کرده است.
در همین راستا اخبار بسیار زیادی از کشمکش‌های شدید بین خانواده‌ها به‌خاطر اتفاقاتی که شبکه‌های اجتماعی برای آنان به‌وجود آورده است، منتشر شده و چه‌بسیار از کانون‌های گرم خانواده که به همین دلیل از هم پاشیده و به طلاق انجامیده‌ است.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد