بازداشت قاتل اسلام آبادی در تركيه

کد خبر: 300344
|
07:12 - 1396/10/18
نسخه چاپی
بازداشت قاتل اسلام آبادی در تركيه
اسلام آبادخبر: دو پسر ايراني پس از قتل دوست‌شان در يكي از شهرهاي تركيه جسد وي را سه روز در يخچال نگهداري كرده و سپس آن را در حاشيه شهر دفن كردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، دو پسر ايراني پس از قتل دوست‌شان در يكي از شهرهاي تركيه جسد وي را سه روز در يخچال نگهداري كرده و سپس آن را در حاشيه شهر دفن كردند. مأموران پليس تركيه با هوشياري مردي رهگذر جسد را از قبر خارج كرده و با پيگيري خانواده مقتول، دو متهم را بازداشت كردند. 

 


به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز مرد ميانسالي به دادسراي امور جنايي تهران آمد و از دو پسر جوان به اتهام قتل پسر 30‌ساله‌اش در كشور تركيه شكايت كرد.  شاكي در توضيح ماجرا به قاضي پرونده گفت: ما اهل شهرستان كرمانشاه هستيم. پسرم ماردين، دانشجوي رشته مديريت بازرگاني بود تا اينكه دو سال قبل تصميم گرفت براي كار و زندگي به كشور تركيه برود. ماردين همه اميد زندگي‌ام بود و دوست داشتم عصاي پيري‌ام باشد و از طرفي هم دوست نداشتم هيچ وقت از من دور باشد و هميشه نگرانش بودم. به همين دليل از همان ابتدا كه متوجه تصميمش شدم مخالفت كردم، اما او اصرار داشت براي ادامه زندگي به تركيه برود. هر چقدر تلاش كردم او را از رفتن به تركيه منصرف كنم فايده‌اي نداشت. حتي با او قهر كردم تا به اين بهانه پيش من بماند، اما او به تركيه رفت و در شهر باليكسير خانه‌اي اجاره كرد و در یک نانوايي مشغول به كار شد.‌ پس از اين ارتباط من و ماردين قطع شد، اما همسرم هر روز با او از طريق تلفن و شبكه‌هاي مجازي در ارتباط بود و من از اين طريق در جريان احوال پسرم بودم. در اين مدت من با يكي از دوستان صميمي ماردين كه او هم در تركيه بود ارتباط داشتم و از اوضاع زندگي پسرم با خبر بودم. 
    

 


پيگيري سرنوشت پسرم در تركيه 
مدتي گذشت تا اينكه ماردين به من تلفن زد و آشتي كرد. او از زندگي و كار در تركيه راضي بود و گفت به تنهايي زندگي مي‌كند و قرار بود در فرصت مناسب براي ديدن من و مادرش به ايران برگردد. ارتباط تلفني و فضاي مجازي ماردين با من ومادرش ادامه داشت تا اينكه از اواخر مهرماه ناگهان ارتباطش با ما قطع شد. مادرش خيلي نگرانش بود و احتمال مي‌داد براي او اتفاق ناگواري رخ داده باشد و به همين خاطر از من خواست تا با هم به تركيه برويم و خبري از ماردين بدست آوريم. ما هيچ آدرسي از او نداشتيم و تنها ارتباط ما دوست ماردين در تركيه بود. من وهمسرم اوايل مهرماه امسال به تركيه و به سراغ دوست ماردين رفتيم. دوست پسرم گفت كه مدتي است از ماردين خبري ندارد. او گفت كه دو پسر جوان ايراني مدتي است هم خانه ماردين شده‌اند. دوست ماردين ما را به خانه او برد، اما خبري از پسرم نبود و دوستان هم اتاقي‌اش كه يكي اهل شهرستاناسلام آباد غربو ديگري اهل استان اصفهان بودند مدعي شدند چند روز قبل وقتي در خانه خواب بودند ماردين از خانه بيرون رفته و ديگر به خانه بر نگشته است. از تناقض‌گويي حرف‌هايشان متوجه شدم كه آنها دروغ مي‌گويند و از سرنوشت پسرم با خبر هستند. همچنين احتمال دادم براي پسرم اتفاق ناگواري رخ داده است به همين دليل بلافاصله با دوست ماردين به اداره پليس رفتيم و گم شدن ناگهاني پسرم را اطلاع داديم. 
     

 


كشف جسد ماردين در شهر بورسا 
وي ادامه داد: پس از طرح شكايت مأموران پليس تحقيقات گسترده‌اي را براي پيدا كردن پسرم آغاز كردند و همچنين پرونده افراد پيدا شده و اجساد كشف شده را بررسي كردند تا اينكه به پرونده كشف جسد پسر جواني رسيدند كه شباهت زيادي به ماردين داشت. افسر پرونده به ما گفت كه اواخر شهريور ماه شهروندي از اهالي شهر بورسا به مأموران خبر داده بود كه دو پسر جوان جسدي را با خودرويي به بيابان‌هاي اطرف شهر منتقل كرده و در حال دفن كردن هستند. مأموران با اعلام اين خبر بلافاصله در محل حاضر مي‌شوند كه دريافتند دو پسر جوان پس از دفن شي‌اي آنجا را ترك كرده‌اند. اين افسر در ادامه به ما گفت: پس از اين مأموران محل دفن را مي‌كنند كه جسد پسر جوان ناشناسي كشف مي‌شود. افسر پرونده وقتي متوجه شباهت جسد كشف شده با ماردين شد ما را به پزشكي قانوني فرستاد و ما جسد پسرمان را درسردخانه پزشكي قانوني شناسايي كرديم. پزشكي قانوني پس از انجام آزمايش دي.‌ان.‌اي جسد ماردين را براي دفن تحويل ما داد و ما هم جسد را به ايران منتقل و در شهر خودمان دفن كرديم. 
     

 


دستگيري دو هم اتاقی به اتهام قتل 
شاكي در حالي كه اشك پهناي صورتش را پوشانده بود، ادامه داد: پس از شناسايي جسد پسرم و با توجه  به تحقيقات پليسي من از دو هم اتاق پسرم به اتهام قتل شكايت كردم. دو متهم وقتي متوجه شكايت من شدند به مكان نامعلومي گريختند، اما مأموران در دو عمليات پليسي دو متهم را بازداشت كردند. 

 


    
عكس دو متهم در روزنامه‌هاي تركيه چاپ شد
عكس دو متهم هنگام دستگيري از سوي مأموران پليس در روزنامه‌هاي تركيه‌اي چاپ شد و روزنامه حادثه قتل پسرم را شرح دادند.  دو پسر پس از دستگيري ‌ در بازجويي‌ها ابتدا منكر قتل ماردين شدند، اما وقتي با مدارك و شهادت شاهد عيني روبه‌رو شدند ناچاراً به قتل اعتراف كردند. 
    

 


قتل ماردين به خاطر نظافت منزل 
يكي از متهمان گفت: دو ماه قبل از حادثه همراه دوستم براي كار از ايران به تركيه آمديم. از آنجايي كه جايي براي زندگي نداشتيم از طريق يكي از دوستانم به ماردين معرفي شديم و قرار شد مدتي هم اتاق او باشيم تا براي خودمان خانه‌اي اجاره كنيم. ماردين پسر تميز و منظمي بود، اما ما خيلي به تميزي و نظم اهميتي نمي‌داديم. حدود 45‌روزي از هم‌اتاقي ما گذشته بود تا اينكه شامگاه 26 شهريور‌ماه ماردين از محل كار به خانه آمد. خانه خيلي به هم ريخته بود كه ماردين به ما اعتراض كرد و چرا خانه را نظافت نكرده‌ايم. همين موضوع باعث درگيري ما شد كه دوستم با مشت به سرش كوبيد و من هم عصباني شدم و دو ضربه چاقو به او زدم.  متهم ادامه داد: وقتي ماردين فوت كرد از ترس جسد او را سه‌روز در يخچال خانه نگهداري كرديم تا اينكه تصميم گرفتيم جسد را به شهر ديگري برديم و در بيابان‌هاي اطراف آن دفن كرديم. 
   

 


متهمان به 30 و 15‌سال حبس در دادگاه محكوم شدند 
شاكي در پايان گفت: متهمان پس از اعتراف در دادگاه جنايي تركيه محاكمه شدند و متهم رديف اول به اتهام قتل عمد به 30‌سال حبس و متهم رديف دوم به 15‌سال حبس محكوم شد.  من الان به دادسرا آمده‌ام و از دو متهم دستگير شده به اتهام قتل پسرم شكايت دارم و براي آنها درخواست قصاص مي‌كنم و از مسئولان درخواست دارم زمينه انتقال دو متهم به ايران را فراهم كنند تا در دادگاه ايران به قتل پسرم محاكمه شوند.  پس از طرح اين شكايت قاضي پرونده دستور تحقيقات و رسيدگي به اين پرونده را صادر كرد.

منبع: جوان آنلاین
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد