حذف یارانه نقدی ۹ میلیون ثروتمند در سال ۹۷

کد خبر: 300347
|
08:20 - 1396/10/18
نسخه چاپی
حذف یارانه نقدی ۹ میلیون ثروتمند در سال ۹۷
اسلام آبادخبر: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق در سال ۹۷ یارانه نقدی حداقل ۹ میلیون نفر ثروتمند حذف خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در لایحه بودجه 97 در موضوع هدفمندی یارانه‌ها و در بخش درآمدی دولت پیشنهاد کرده که 37 هزار میلیارد تومان به عنوان منابع درآمدی در اختیار داشته باشد و آن را برای هزینه‌هایی که پیش بینی کرده اختصاص دهد.

رقم درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری 48 هزار میلیارد تومان بود که برای سال آینده این رقم به 37 هزار میلیارد تومان طبق پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 97 کاهش یافته است.

کمیسیون تلفیق روز گذشته بخش درآمدی هدفمندی یارانه‌ها را بررسی و با پیشنهاد دولت که معادل 37 هزار میلیارد تومان درآمد در این بخش است، موافقت کرد و در جلسات آینده و همزمان با بررسی بخش‌های هزینه‌ای درباره چگونگی هزینه کرد آن تصمیم می‌گیرد.

یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق در این باره تعداد یارانه بگیران در کشور را 76 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: طبیعتا هنگامی که درآمد دولت از رقم 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به 37 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد حوزه یارانه بگیران وموارد سه گانه ای که در بودجه قانون پیش بینی شده، کاهش می‌یابد.

در صورتی که مجلس تمام درآمد 37 هزار میلیارد تومانی را به عنوان یارانه نقدی اختصاص دهد، این میزان درآمد کفاف یارانه نقدی 67 میلیون نفر را می دهد و حدود 9 میلیون نفر که طبق قانون باید جزو ثروتمندان باشند، سال آینده از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها