در نامه سردار غیب‌پرور به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مطرح شد

حل مشکلات معیشتی مردم توطئه دشمنان در تحریک جوانان را خنثی می‌کند/یارانه‌های حذف شده صرف اشتغالزایی شود

کد خبر: 300377
|
13:45 - 1396/10/18
نسخه چاپی
حل مشکلات معیشتی مردم توطئه دشمنان در تحریک جوانان را خنثی می‌کند/یارانه‌های حذف شده صرف اشتغالزایی شود
اسلام آبادخبر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نامه‌ای خطاب به غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد سیستم واریز و قطع یارانه، نکاتی را یادآور شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نامه سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نکاتی پیرامون شرایط اقتصادی و کار قشر ضعیف جامعه و ضرورت‌های هزینه کرد یارانه های حذف شده، عنوان شده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر تاجگردون

رئیس محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام؛ بدون تردید فلسفه قیام امام راحل عظیم‌الشأن در تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایجاد جامعه‌ای به‌دوراز رذایل مادی و معنوی بود. در صفوف اول این انقلاب مستضعفان هستند که برپاکنندگان، وارثان و پویندگان آن می‌باشند امّا متأسفانه باسیاست‌های غلط وارداتی و الگوهای ناکارآمد، بر مظلومیت آنان افزوده‌ شده است.

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دائماً تأکید بر توجه به وضع محرومان و مستضعفان جامعه دارند و با تکیه‌ بر آیات و روایات مشروعیت نظام اسلامی را در اجرای عدالت و دوری از تبعیض می‌دانند.

حوادث اخیر کشور اگرچه طراحی اتاق‌های فکر دشمنان است امّا زمینه‌های نفوذ و تأثیرپذیری داخلی آن را نمی‌توان ازنظر دور داشت. لذا ارائه یک برنامه کارآمد و مبتنی بر حل مشکلات معیشتی مردم می‌تواند حربه خناسان در تحریک جوانان این کشور را خنثی سازد.

اکنون‌ که در آستانه بررسی و تصویب بودجه 1397 کل کشور هستیم توقع می‌رود نمایندگان محترم ملت که برآمده از متن جامعه هستند و همیشه حامی محرومان و مستضعفان بوده و هستند این مهم را به‌عنوان یک اصل اساسی در دستور کار خود قرار دهند.

تغییر برنامه به نفع فرودستان و اقشار آسیب‌پذیر و جوانان جویای کار باید در برنامه سال آینده ملموس و قانع‌کننده دیده شود تا اولویت انقلاب اسلامی در خدمت مؤثر به مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به‌حق ولی‌نعمتان ما هستند محقق گردد.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن قدردانی از نمایندگان محترم که این روزها با زحمات شبانه‌روزی در جهت تدوین لایحه بودجه سال 97 تلاش می‌نمایند، آمادگی خود را برای کمک به دولت محترم در راستای حل مشکلات اساسی مردم پیشنهادات زیر را تقدیم می‌نماید:

1ـ اگر قرار است یارانه بخش قابل‌توجهی از دریافت‌کنندگان قطع گردد، بخشی از آن به‌صورت خاص برای بیکاران جامعه لحاظ شود و از طریق سامانه‌ای مشخص شناسایی و پرداخت گردد.

2ـ در منابع درآمدی دولت که مستقیماً زندگی مردم را متأثرمی کند و آنان را در تنگنا قرار می‌دهد تجدیدنظر گردد.

3ـ جهت مناطقی از کشور که اشتغال از ضریب پایین‌تری برخوردار است منابع مشخص و خاص دیده شود.

4ـ ایجاد بنگاه‌های زودبازده و کم‌هزینه جهت اشتغال جوانان می‌تواند حداقل‌های زندگی آنان را در کوتاه‌مدت تأمین نماید و آنان را به خودکفائی برساند.

به حمدالله نقدینگی کشور و منابع انسانی که دو رکن اساسی و موّلد در اقتصاد هستند در کشور موجود است که با مدیریت صحیح و مشوق‌های جهت دهنده می‌تواند در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد.

خیر دنیا و آخرت همه ارکان نظام جمهوری اسلامی در توجه به ملت مظلوم، شجاع ایران خصوصاً طبقات آسیب‌پذیر آن است. امید است این مهم پس از فروکش کردن اغتشاشات اخیر به فراموشی سپرده نشود.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها