دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه:

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه:

کد خبر: 300407
|
09:48 - 1396/10/19
نسخه چاپی
 دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه:
اسلام آبادخبر: دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از پلمب 55 باشگاه ورزشی در نیمه اول امسال که به صورت غیرمجاز فعالیت می کردند، خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، وحید خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 16 باشگاه تا کنون نسبت به اصلاح و دریافت مجوزهای قانونی اقدام نموده اند و در این راستا امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را با آن ها بعمل آورده است.

وی افزود: همچنین در 9 ماهه اول سال جاری تعداد 251 بازرسی اولیه، 56 بازرسی ثانویه و 40 بازرسی ادواری توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاههای ورزشی انجام شده است.

خسروی یادآور شد: هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وظیفه نظارت بر سلامت اماکن و باشگاه های ورزشی در خصوص عضویت ورزشکاران سازمان یافته ( دارا بودن کارت خدمات درمان و جلوگیری از ترویج پدیده دوپینگ را بر عهده دارد.

دبیر هیات پزشکی- ورزشی کرمانشاه ادامه داد: با شناسایی و استخراج اطلاعات تمامی باشگاه های ورزشی شامل ساختار و نحوه فعالیت، نظارت و بازرسی توسط اکیپ های مشترک و همکاران ستاد نظارت بر سلامت در بخش خصوصی و دولتی به صورت محسوس و نامحسوس در سه بخش اولیه ، ثانویه و ادواری به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: این نظارت و بازرسی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده شوم و مذموم دوپینگ، برخورد با متخلفین عرضه کالاهای قاچاق و غیرمجاز در حوزه سلامت، دارا بودن کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی کلیه ورزشکاران و مربیان و مجوز فعالیت انجام شد شد و با متخلفین پس از ارائه تذکر سریعاً برخورد و با نظر مقام قضایی نسبت به پلمب باشگاههای متخلف اقدام شده است.

خسروی تاکید کرد: هیأت پزشکی ورزشی به عنوان خانه امن ورزشکاران با عزم و اهتمام جدی و همکاری آحاد جامعه نسبت به نظارت گسترده و مستمر بر باشگاه های ورزشی اقدام و در این راستا بر اساس فرآیند پیشگیری، اطلاع رسانی، اصلاح و بهبود آموزش محور، تنبیه انضباطی، با متخلفین در حوزه سلامت ورزشکاران برخورد و باشگاه های دارای فعالیت مثبت و سازنده بر اساس قوانین مصوب را تشویق و تقدیر خواهد نمود.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه به خدمات پزشکی ورزشی را در راستای اهداف سلامت محور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع رسانی و آموزش صحیح از طریق باشگاه های مجاز و مربیان با دانش سبب ایجاد بستر و شرایط مناسب جهت دستیابی به بالاترین حد سلامت و افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ارزیابی مربیان به لحاظ دارا بودن شاخص های علمی جهت فعالیت ورزشی، مدرک مربیگری و سوابق اخلاقی و قنی بایستی مورد توجه ورزش و جوانان استان کرمانشاه قرار گیرد و از فعالیت افراد دارای تخلف ثبت شده در محیط های ورزشی جلوگیری شود.

خسروی ادامه داد: برای دستیابی به جامعه ای سالم،تمامی ورزشکاران و خانواده های آنها می توانند با مراجعه به آدرسhttp://nezarat.ifsm.irبه صورت مستقیم نسبت به ارائه شکایات و درخواست تشویق باشگاههای ورزشی اقدام و از نتایج امور انجام شده مطلع شوند.

وی در پایان گفت: باشگاه های ورزشی نیز جهت آگاهی از استانداردهای تدوین شده، انجام همکاری و رفع مشکلات موجود می توانند قبل از حضور ناظرین ستاد نظارت به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه یا با شماره ۳۸۳۵۵۹۹۲ تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را اخذ کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها