معاون فرمانداری شهرستان مطرح کرد:

بازدید بیش از ۲۱هزار واحد زلزله زده در اسلام آبادغرب

کد خبر: 300434
|
12:30 - 1396/10/21
نسخه چاپی
بازدید بیش از ۲۱هزار واحد زلزله زده در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسلام آبادغرب از بازدید بیش از ۲۱هزار واحد زلزله زده در شهرستان خبر داد.

 حمید رضا بابایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان در گفتگو بااسلام آباد خبردر خصوص استمهال وام های اسلام آبادغرب گفت: ملاک سخنان استاندار محترم است که در رسانه ها منتشر شده است.

 

وی افزود: مردم شریف اسلام آبادغرب؛ در این خصوص اخبار را از رسانه های رسمی پیگیری نمایند. حمید رضا بابایی افزودند جناب آقای دکتر فلاحت پیشه نماینده محترم اسلام آبادغرب و دالاهو در راستای همراهی با نماینده دو لت و پیگیری درخواست های مردمی در این رابطه با جناب آقای دکتر نوبخت ریس محترم سازمان برنامه ریزی کشور مکاتبه نموده و خواستار استمهال 2 ساله تسهیلات بانک ها در شهرستان شده اس. دکتر نوبخت نیز این مکاتبه را به جناب آقای دکتر سیف ریس محترم بانک مرکزی ارجاع نموده تا در طی سلسله مراتب اداری اسلام آبادغرب نیز از شرایط استمهال 2 ساله برخوردار شود. معاون برنامه ریزی فرمانداری تصریح کرد: بنیاد مسکن معین(لرستان) مستقر در شهرستان تاکنون ؛ از 21301 واحد مسکونی بازدید نموده که ازین تعداد در بخش شهری 601 واحد و در بخش روستایی 873 واحد تخریب نوع یک ارزیابی شده است. وی گفت: همچنین از مجموع بررسی های پیش گفته 1269 واحد در سطح شهر اسلام آبادغرب و3169 واحد نیز در سطح روستاهای شهرستان تخریب نوع دو می باشند. معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان در خصوص واحد های که بر اثر زلزله 21 آبان 96 تخریب صد درصدد نشده اند و فقط به آن ها آسیب رسیده است گفت: تاکنون بر اساس بازدید و ارزیابی های صورت گرفته در شهر و روستا تعداد 9337 مورد تعمیری و 6014 واحد مسکونی نیز سالم و فاقد آسیب دیدگی تشخیص داده شده است. مهندس بابایی در خصوص معرفی شدگان به بانک افزود جهت دریافت بلاعوض خسارات و تسهیلات مسکن تامورخ 20دی ماه 96 تعداد 1634 پرونده به بانک های عامل معرفی شده است، همچنین برای مالکین واحدهای مسکن مهر نیز تاکنون 804 پرونده تشکیل گردیده؛ مابقی مالکین هنوز جهت تشکیل پرونده مراجعه ننموده اند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: لیست خسارات وارده به اموال زلزله زدگان که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت کارشناسی شده به متولیان امر تحویل گردیده ؛ همچنین نماینده محترم شهرستان نیز در این رابطه مذاکراتی را با جناب آقای دکتر تابش ریس محترم بنیاد مسکن داشته اند که مقرر گردیده در چهارچوب قوانین موجود به این عزیزان نیز کمک شود. لازم به ذکر است بر اساس قوانین موجود خسارات اموال تنها به واحدهای تخریبی نوع یک تعلق می گیرد و پیگیری ها در این رابطه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها