گزارش مرصاد از آخرین وضعیت وام ازدواج؛

وقتی بانکها وام ۱۵ میلیونی را دور می زنند/ کاهش ماهانه ۳۵ هزار پرداخت وام در ازای ۵ میلیون تومان افزایش مبلغ

کد خبر: 300478
|
12:02 - 1396/10/26
نسخه چاپی
وقتی بانکها وام ۱۵ میلیونی را دور می زنند/ کاهش ماهانه ۳۵ هزار پرداخت وام در ازای ۵ میلیون تومان افزایش مبلغ
با تصویب افزایش وام ازدواج به میزان 15 میلیون تومان توسط مجلس، همان گونه که پیش بینی می شد اما و اگر مجدد بانکها در برابر افزایش وام آغاز شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  طی روزهای گذشته کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش وام ازدواج به میزان  15 میلیون تومان موافقت کرد و البته همان گونه که پیش  بینی می شد اما و اگر مجدد بانکها در برابر افزایش وام آغاز شد.

وقتی نمایندگان مجلس پیشنهاد افزایش تسهیلات ازدواج را مطرح کردند و در کمیسیون های اجتماعی  و برنامه و بودجه نظر مساعد نمایندگان جلب شد همگان منتظر تصویب و بررسی آن در صحن مجلس بودند که رئیس جمهور پیش دستی کرد و دستور افزایش وام ازدواج را داد.

پرداخت وام ازدواج 15 میلیونی از سال آینده

کرباسیان؛ وزیر اقتصاد در این باره با اشاره به اینکه رئیس جمهور تصمیم به افزایش وام ازدواج به مبلغ 15 میلیون تومان گرفت گفت: از اول سال بعد باید منتظر اجرایی شدن این تصمیم بود تا مقدمات کار فراهم شود در همین راستا نیز هماهنگی هایی با بانک مرکز به عمل آمده تا آنها نیز با آمادگی از اول سال این کار را انجام دهند.

تجهیز نظام بانکی  برای پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی

ولی اله سیف؛ رئیس بانک مرکزی نیز که دو سال پیش در صف مخالفان افزایش وام ازدواج بوده این بار گفته: برنامه های افزایش تسهیلات ازدواج در حال انجام است نظام بانکی هم خود را تجهیز می کند، برنامه ریزی لازم را برای پرداخت این وامها در سال 97 انجام می دهد.

سنگ اندازی بانکها دوسال پیش سبب شد زوج های جوان در صف 700 هزار نفری وام ازدواج قرار گیرند که با تذکر مجلس و دستور بانک مرکزی این مسیر اندکی تسهیل شد تا جایی که به گفته سیف طرح ضربتی برای پرداخت وام ازدواج انجام شد به گونه ای که ظرف دو ماه 600 هزار فقره وام پرداخت شد.

طولانی تر شدن مجدد صف وام ازدواج 

دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی گفته: اگر وام ازدواج 15 تومن شود بانکها جای ماهی 100 هزار پرداخت وام ازدواج به 66 هزار نفر تسهیلات خواهند پرداخت. 

جمشیدی افزود: در صورتی که منابع نباشد صف طولانی تر از گذشته است زیرا منابعی که در حال حاضر برای اعطای قرض الحسنه اختصاص یافته مرکب از دو جز است؛ تمام وجوهی که نزد بانکها به سپرده قرض الحسنه گذاشته شده که بانکها موظف هستند از آن استفاده کنند و منبع دوم نیز بخشی از حساب های دیداری مشتریان نزد بانکها است. قسمتی از آن را نمایندگان مجلس تعیین کردند که بدهیم اما محدود است وقتی رقم را می برند باید منابع را تامین کنند زیرا در همین پرداخت وام 10 میلیون تومانی نیز صف ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، دوسال پیش فقط نمایندگان مجلس موافق افزایش تسهیلات ازدواج بودند اما بالاخره علیرغم مقاومت بانکها پرداختی ها افزایش یافت این بار هم به نظر می رسد سنگ اندازی بانکها راه به جایی نخواهد برد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها