رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب:

رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر در امتداد حرکت امام حسین(ع) است

کد خبر: 300503
|
13:06 - 1396/10/30
نسخه چاپی
 رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر در امتداد حرکت امام حسین(ع) است
اسلام آبادخبر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب درتجلیل از برترین های امربه معروف ونهی از منکر گفت : آمران به معروف و ناهیان از منکرحرکت اهل بیت(ع) را امتداد بخشیده‌اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام علی اوسط کماسی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی  اسلام ابادغرب در مراسم تجلیل از برترین های امربه معروف ونهی از منکر که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام «امر به معروف» و «نهی از منکر» است.

 

 

حجت الاسلام کماسی اظهارداشت :  حضرت علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر را عنایت دین، قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نماید که حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است.

 

 

وی افزود: از دیدگاه آن حضرت این دو فریضه برکات فراوانی در جامعه اسلامی به دنبال دارد و در مقابل ترک آنها مستوجب نزول بلا و خطرات زیادی است. مراتب سه‌گانه امر و نهی(قلبی، لسانی، یدی) خصوصیات آمر و ناهی، رابطه امر به معروف و نهی از منکر با جهاد و اقامه حدود و نیز لزوم نصیحت کردن و نصحیت پذیرفتن، همچنین فضیلت امر و نهی عوام نسبت به خواص، و رعایا نسبت به حکام، از دیگر فرازهای بیانات علوی در تبیین جایگاه و ارزش امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد:امیر المومنین(ع) فرموده : تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست.

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف تضعیف نظام اسلامی را در ابعاد مختلف دنبال می‌کند، تصریح کرد: فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از ناهنجاری‌ها را برای کشورهای مختلف به دنبال داشته است؛ بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) اگر امر به معروف را فراموش کردیم باید منتظر باشیم تا حاکم ظالمی بر ما مسلط شود.

 

 

وی با بیان اینکه رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر در امتداد حرکت امام حسین(ع) است گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکرحرکت اهل بیت(ع) را امتداد بخشیده‌اند.

 

 

حجت الاسلام کماسی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به وضعیت کنونی جامعه بیان داشت: آمران به معروف باید به میدان آمده و در این راه نباید ترس و هراسی داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به تاکیدات اسلام بر احیا این واجب فراموش شده گفت: امر به معروف و نهی از منکر با دلایل عقلی به اثبات رسیده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر با ارزش‌ترین آموزه‌های دینی را احیا می‌کنند.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عقلانی است یعنی هر انسان عاقلی اگر دچار دنیاگرایی نشود، و عقل و خرد خود را نفروشد امر به معروف و نهی از منکر را می پذیرد ؛ خوبی ها را دوست دارند و از بدی ها بیزارند و دیگران را از کار بد نهی می کنند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها