رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پرستاران به عمیق‌ترین احساسات بشری نزدیک هستند/ برگزاری جشن بزرگ روز پرستار در کرمانشاه

کد خبر: 300564
|
10:25 - 1396/11/03
نسخه چاپی
پرستاران به عمیق‌ترین احساسات بشری نزدیک هستند/ برگزاری جشن بزرگ روز پرستار در کرمانشاه
اسلام آبادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پرستاران به عمیق‌ترین احساسات بشری نزدیک هستند، گفت: 2 پرستار در زلزله‌ اخیر نوزادان بخش بیمارستان اسلام‌آبادغرب را که هر لحظه بیم ریزش آوار می‌رفت و هیچ کس هم شاهد این عمل نبود به آغوش کشیده و نجات دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمود‌رضا مرادی امروز در گفت‌‌وگو خبرنگار به مناسبت روز پرستار، اظهار داشت: پرستاران در کار خود لحظات خاصی را شاهد هستند، از شادی وصف‌ناپذیر آغاز یک زندگی تا اندوه جانکاه یک پایان، از رنج و درد انسان تا شوق به دست آوردن دوباره سلامتی، پرستاران به عمیق‌ترین احساسات بشری نزدیک هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این ویژگی منحصر به کار آنان است و در همه این لحظات احساسی‌، شریک مردم می‌شوند. این اشتراک احساس‌، آنان را در مرتبه‌ای قرار داده است که لقب‌" فرشته‌های سپید‌پوش " را برازنده خود کرده‌اند و بزرگان‌، شب‌های مراقبت‌شان از بیماران را برابر با سال‌ها عبادت می‌دانند.

وی با اشاره به انتشار اخیر تصویر پرستارانی که در لحظه وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه در بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد‌غرب، گفت: این 2 پرستار دلسوز درحالی که هرکس به اقتضای خوی انسانی خود‌، برای نجات جانش اقدام می‌کند‌، فداکارانه‌؛ نوزادان بخش را که هر لحظه بیم ریزش آوار می‌رفت و هیچ کس هم شاهد این عمل نبود به آغوش کشیده و نجات دادند، این کار پرستاران غرور‌آفرین بود.

مرادی یادآور شد: می‌دانم که صدها صحنه از این دست فداکاری‌ها‌، روزانه در بیمارستان‌های ما توسط پرستاران رخ می‌دهد و کسی، جزو پروردگار مهربان آن را نمی‌بیند و آنان هم هدفی جز رضایت خداوند ندارند.

این مسؤول ادامه داد: همکاران پرستار در روزهای سخت پس از زلزله در شهرستان‌های درگیر، با وجود اینکه خود داغدار و زخم‌خورده بودند و در بیمارستان های دیگر استان، فراتر از شیفت و وظیفه، برای نجات جان مردم چه خدمت‌های بزرگی که نکردند و چه زحمات طاقت‌فرسایی که نکشیدند.

وی بیان کرد: به خاطر مشکلات و کمبودهای موجود‌، نمی‌توانیم آنگونه که شایسته است از تک‌تکشان تشکر کنیم و حتی حق و حقوق قانونی آنان را به موقع پرداخت کنیم‌، اما خداوند پاداش این جان بخشی و امید‌آفرینی و کوشندگی افتخارآفرین، تندرستی خود و خانواده هایشان خواهد داد.

مرادی از برگزاری جشن بزرگ روز پرستار در کرمانشاه خبر داد و گفت: این جشن بزرگ به پاس خدمات این فرشته‌های سفیدپوش چهارشنبه، چهارم بهمن‌ماه ساعت 9 الی 13 در سالن شهید نوروز نژاد بیمارستان امام رضا‌(ع) برگزار می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها