نماینده مردم ارومیه در مجلس :

بیمارستان ها با کمبود کادر پرستاری مواجه هستند/ تعداد پرستاران در ایران، یک چهارم استاندارد جهانی است/دولت، بدهی خود به پرستاران را بپردازد

کد خبر: 300569
|
11:26 - 1396/11/03
نسخه چاپی
بیمارستان ها با کمبود کادر پرستاری مواجه هستند/ تعداد پرستاران در ایران، یک چهارم استاندارد جهانی است/دولت، بدهی خود به پرستاران را بپردازد
اسلام آبادخبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: چند ماه است که دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به پرداخت اضافه کار، پاداش و کارانه پرستاران اقدام نکرده اند و امیدوارم تا عید، دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا نادر قاضی پور با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار کرد: پرستاران، قشر زحمتکش و فعال در مراکز درمانی هستند که شبانه روز در بیمارستان ها حضور دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش پرستاران، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به اصلاح ساختار دست بزند.

وی با بیان اینکه در دنیا برای هر تخت بیمارستانی، دو پرستار وجود دارد، گفت: ولی این موضوع در کشور ما اینگونه نبوده و برای هر دو تخت بیمارستانی یک پرستار وجود دارد و این یعنی یک چهارم استاندارد دنیا است.

قاضی پور با اشاره به اینکه هیچ بیمارستانی، کادرش کامل نیست و همیشه با کمبود کادر پرستاری مواجه است، تصریح کرد: مثلا در یک بیمارستان در یک بخش ۲۴ تا ۴۰ بیمار باشد، شبانه دو پرستار وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایام تعطیلات هم که متخصصان که حقوق خوبی می گیرند، نیستند ولی پرستاران شبانه روز در بیمارستان حضور می یابند، اظهار کرد: ولی چند ماه است که دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به پرداخت اضافه کار، پاداش و کارانه پرستاران اقدام نکرده و مشکلاتی را برای این قشر زحمت کش بوجود آورده است.

وی گفت: امیدوارم تا عید، دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود به پرستاران عزیز و زحمتکش اقدام نماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد