مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

کشف و معدوم سازی مقادیری دارو و کالای قاچاق در اسلام ابادغرب

کد خبر: 300571
|
09:53 - 1396/11/07
نسخه چاپی
 کشف و معدوم سازی مقادیری دارو و کالای قاچاق در اسلام ابادغرب
اسلام آبادخبر: مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب از کشف و معدوم سازی مقادیری دارو وکالای قاچاق و تقلبی در اسلام ابادغرب در شهرستان خبر داد.

عباس بیگلری در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: بازدید های دوره ای صورت گرفته تیم بهداشت محیط شهرستان با همکاری نیروی انتظامی، منجر به کشف مقادیری دارو وکالای قاچاق و تقلبی شده است.

 

 

وی افزود: این اقلام کشف شده شامل؛  مقادیر زیادی قرص ترامادول، انواع قرص متادون، شربت متادون، پودر مکمل ورزشی و تعدادی هم لوازم آرایشی تاریخ گذشته بوده است.

 

 

مهندس بیگلری عنوان کرد:  پودر های مکمل ورزشی را با یه سری مواد دیگر مخلوط نموده و به ورزشکاران می فروشند که این امر سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازد، البته مکمل های ورزشی که دارای مجوز هستند مشکلی ندارند و مراکز مجاز می توانند در کنار فروش به مشتریان خود مشاوره نیز ارائه دهند.

 

 

وی افزود: این موارد بیشتر در عطاری ها کشف و ضبط می شوند و ماهانه 15 الی 20 بازدید مشترک با نیرو انتظامی در شهرستان از اماکن مختلف بعمل می آید.

 

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب در تذکری عنوان کرد: عطاری ها باید چارچوب کار خود را بدانند و در همان راستا فعالیت داشته باشند در حیطه دارویی هیچ وقت وارد نشوند.

 

وی افزود: چون برخی از داروها در گروه بندی مواد مخدر قرار می گیرد که فروش آنها در عطاری ها هم ممنوع بوده و از نظر قانونی جرم است و علاوه بر آن از نظردینی و عرفی مبتلا کردن جوانان به اعتیاد گناهی بس بزرگ است.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان با اشاره  به روند رو به افزایش  تعداد عطاری ها ومغازه های فروشنده داروهای گیاهی و عرقیجات گفت: این اماکن باید مجوز فروش داشته باشند و مصرف کنندگان به تاریخ عرقیجات و داروی مصرفی خریداری شده توجه نمایند عرقیجاتی که تاریخ مصرف ندارد جعلی بوده و می تواند عوارضی برای شخص ایجاد کند و هر محصولی باید تاریخ تولید و انقضاء، ترکیبات محصول، آدرس دقیق کارخانه و علامت سیب سلامت (به معنای مجوز از وزارت بهداشت) را داشته باشد.

 

 

بیگلری در پاسخ به گلایه منتشر شده شهروندان در کانال اسلام آبادخبر تحت عنوان شلوغی بخش اورژانس و حضور 100 نفر در بخش فقط با یک دکتر،عنوان کرد: با بررسی آن ساعت مشخص شد که 41 نفر در یک ساعت بیمار پذیرش شده و هر دقیقه و نیم یک نفر مریض داشته ایم  و هر بیمار یک الی چند نفرهمراه با خود داشته و ازدحام  بخش اورژانس به همین خاطر بوده که همگی تحت ویزیت و مداوا قرار گرفته اند.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد