امام جمعه اسلام آبادغرب:

در زمان طاغوت سگ آمريكايى بر شاه ايران شرف داشت/ مديران بايد به برنامه‌ريزى و چاره‌انديشى پيرامون حل مشكلات مردم بپردازند

کد خبر: 300624
|
13:27 - 1396/11/06
نسخه چاپی
در زمان طاغوت سگ آمريكايى بر شاه ايران شرف داشت/ مديران بايد به برنامه‌ريزى و چاره‌انديشى پيرامون حل مشكلات مردم بپردازند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: امروز مديران بايد با شناخت مسائل اصلى پيش روى جامعه مديريتى خود به برنامه‌ريزى و چاره‌انديشى پيرامون حل مشكلات مردم بپردازند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت:در آستانه دهه فجر و سى و نهمين سالگرد ورود امام خمينى(ره) به ميهن و پيروزى انقلاب اسلامى، يادآورى خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهميت است؛ اوّل - شناخت چهره واقعى رژيم فاسد ستمشاهى كه بيشتر به عمله و نوكرى حلقه به‌گوش مي‌ماند براى غربى‌ها به‌ويژه آمريكاى جنايتكار تا جايى‌كه امام خمينى(ره) مى‌فرمودند: «در ذلت آن روز ملت ايران همين بس كه طبق لايحه كاپيتولاسيون، يك سگ آمريكايى بر شاه ايران شرف داشت و اگر كسى متعرض سگ آمريكايى مى‌شد بايد محاكمه مى‌گرديد و اگر يكى از مستشاران آمريكايى به شاه ايران متعرض مى‌شد، كسى حق دخالت و يا اعتراضى نداشت.» در بيان ذلت و خوارى و بردگى آن‌روزها متأسفانه كمتر سخن گفته مى‌شود در حالى‌كه در سطح كشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمريكايى جولان مى‌دادند و براى غارت ثروت ملى ايران از يكديگر سبقت مى‌گرفتند و از این گذشته براى حضورشان در ايران حق توحش نيز دريافت مى‌كردند. در آن دوران تنها سران و عوامل رژيم و وابستگان به شاه از همه‌چيز برخوردار بودند و توده ملت به‌دور از كمترين امكاناتى به اميد نجات از خفقان و ظلم و چشيدن طعم آزادى لحظه‌شمارى مى‌كردند.

 

 


وی افزود: دومین دلیل اهمیت پیروزی انقلاب،  يادآورى آثار و بركات مادى و معنوى انقلاب اسلامى كه از آن‌جمله است بازگشت عزت به كشور ايران و ملت سلحشور و غيور آن، توأم با استقلال و رهايى از بردگى قدرتهاى ظالم و زورگو و اقتدارى كه اكنون ايران را بر بام عزت جهانى قرار داده است. در درك واقعيت اين اقتدار همين بس كه ملت ايران در ۴ دهه مبارزه با آمريكا و رژيم صهيونيستى اسرائيل و اذنابشان، بارها و بارها در عرصه‌هاى مختلف، بينى آن‌ها را به خاك ماليده است و به فضل الهى نصرت جبهه حق را به رخ دنيا كشيده است. آنچه در اين‌راستا لازم به يادآورى است، نقل واقعيتهاى تاريخ براى نسل جوان است. نسلى كه بايد افتخار كند به مجاهدات و مبارزات پدران و پيشينيان خود چراكه اين روزها يكى از اهداف دشمنان ملت ايران، تحريف تاريخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است.

 

 


حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در حال حاضر اساسى‌ترين نياز كشور و ملت ايران آرامش و اتحاد و انسجام ملى است، چه آن‌كه به‌دليل برخى التهابات داخلى، بازار شايعات و نشر اكاذيب داغ‌تر از هر زمان و بسترهاى ايجاد نااميدى و القاء ناكارآمدى نظام اسلامى نيز بيش از هر زمان فراهم مى‌باشد، كافى است نيم‌نگاهى به صف‌آرايى دشمنان داخلى و خارجى اعم از منافقين و سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب خارج‌نشين و رسانه‌هاى ريز و درشتی كه طمع كرده‌اند بر كشور سربلندمان ايران، بيندازيم.

 

 

وی افزود: در اين شرايط آنچه بايد مورد توجه خاص و عام قرار گيرد، تمركز بر روى مصالح و منافع ملى و تقويت انسجام و اتحاد حول محور منويات و هشدارها و هدايتهاى رهبرى عزيز و فرزانه انقلاب اسلامى است و البته بيان و يادآورى دستاوردها و ثمرات تلاشها و موفقيتها و پيشرفتهاى گذشته علي‌رغم تحريمها و تهديدها و فتنه‌ها و دشمنى‌هاى پنهان و آشكار سران استکبار و عوامل منطقه‌اى و داخلى‌شان از ضرورياتى است كه بيان آن براى همه آحاد مردم به‌ويژه جوانان عزيز كشورمان خالى از لطف نخواهد بود.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: امروز هيچ‌كس در كشور مدعى نيست مشكل وجود ندارد، اما شيوه و روش برخورد ما در چنين فضايى از اهميت بسيارى برخوردار است و نبايد با حاشيه‌سازى، مشكلات را افزايش داد و ذهن‌ها را متفرق كرد، بلكه با تمركز و همگرايى و تعامل بايد به‌دنبال اتخاذ راهكار مناسب براى حل اين مشكلات بود.

 

 

وی افزود: اگر در چنين شرايطى نسبت به هم حسن ظن داشته باشيم و مشى اصولى و گرانقدر شخصيت‌هاى ارزشمندى همچون شهيد مطهرى را مورد توجه جدى و دقيق قرار دهيم مى‌توانيم در حل مشكلات كشور گام‌هاى مؤثرترى برداریم. رونق توليد، اجراى درست سياست‌هاى اقتصاد مقاومتى، توجه به فرهنگ اسلامى و تقويت علم و فن‌آورى و ارتباط مؤثر آن با بخش توليد از مهم‌ترين ضرورت‌هايى است كه بايد مورد توجه همه مسؤولان و مديران قرار گيرد و به مسائل مختلف با نگاه و رويكرد ملى توجه داشت.

 

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: امروز مديران بايد با شناخت مسائل اصلى پيش روى جامعه مديريتى خود به برنامه‌ريزى و چاره‌انديشى پيرامون حل مشكلات مردم بپردازند.

 

 

وی تاکید نمود: محور برنامه ششم توسعه كشور «اقتصاد مقاومتى» و بسترسازى براى تحقق اهداف آن بايد به‌عنوان بخش مهمى از كار دولت و مجلس به جد مورد توجه قرار گيرد.

 


 
خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ديدار اعضاى شوراى عالى فضاى مجازى با رهبر معظم انقلاب اسلامى،  درباره فرصت‌ها و تهديدهاى فضاى مجازى، اظهار کرد: از سال‌ها قبل و همزمان با رشد فناورى‌هاى نوين ارتباطى، مقام معظم رهبرى دغدغه فرهنگى و غفلت از آسيب‌هاى فضاى مجازى را يادآور شده‌اند و فرموده‌اند: «اهميت فضاى مجازى به اندازه انقلاب اسلامى است. اين فضا مثل يك رودخانه‌ى پر از آب و خروشان است كه مى‌آيد و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر مى‌شود. اگر ما براى اين رودخانه تدبير كنيم و برنامه داشته باشيم؛ زه‌كشى كنيم و هدايت كنيم اين رودخانه را تا به سد بريزد، مى‌شود فرصت، اگر رهايش كنيم و برنامه‌اى براى آن نداشته باشيم، مى‌شود يك تهديد.»

 

 

وی افزود: رصد تحركات دشمن در فضاى مجازى نشان مى‌دهد كه آنان به‌دنبال تغيير باورها و اعتقادات و ارزش‌هاى جامعه اسلامى و انقلابى ما هستند و در زمينه فضاى مجازى، لشكرى مجهز و گسترده براى مقصود خود به‌ويژه تأثيرگذارى روى نسل جوان و نوجوان جامعه‌مان تدارك ديده‌اند. از سوى ديگر ما بايد از مرزهاى فكرى، مرزهاى اعتقادى و مرزهاى فرهنگى خود دفاع كنيم. بنابراين يكى از بسترهايى كه در آن مى‌توانيم براى رساندن پيام خودمان و مقابله با پيام‌هاى مخالفين و دشمنان انقلاب و اسلام و دشمنان عقايد به‌حق انقلاب اسلامى، در جهان امروز بهره بگيريم، عرصه‌ى مجازى است.

 


حجت الاسلام مهری عنوان کرد: مقام معظم رهبرى، از سال ۱۳۶۸ با تأسيس مركز تحقيقات كامپيوترى علوم اسلامى (قم)، حضورى فعال و تأثيرگذار در فناورى اطلاعات كشور داشته‌اند. دورانديشى ايشان در ۲۸ سال گذشته نشان از شناخت و درك عميق معظم له نسبت به نحوه و مواجهه با فناورى‌هاى نوين دارد.

 


وی خاطرنشان کرد: هم‌چنين مقام معظم رهبرى، در تاريخ هفدهم اسفندماه ۱۳۹۰، ضمن دستور براى تشكيل شوراى عالى فضاى مجازى به رياست رئيس‌جمهور، اعضاى حقوقى و حقيقى اين شورا را تعيين كردند. ايشان، آثار چشمگير شبكه‌ى جهانى «اينترنت» در ابعاد زندگى فردى و اجتماعى، لزوم برنامه‌ريزى و هماهنگى به‌منظور صيانت از آسيب‌هاى ناشى از آن و بهره‌گيرى حداكثرى از فرصت‌ها در جهت ارائه‌ى خدمات گسترده و مفيد به مردم را از دلايل اصلى ضرورت تشكيل شوراى عالى فضاى مجازى برشمردند و تأكيد كردند: اين شورا وظيفه دارد مركزى به‌نام مركز ملّى فضاى مجازى كشور ايجاد كند.

 


وی اضافه نمود: مقام معظم رهبرى درخصوص اهميت تشكيل شوراى عالى فضاى مجازى فرمودند: «مجاهدت در مورد اين پديده، مثل مجاهدت براى اصل انقلاب است. اگر مسؤوليت رهبرى بر دوشم نبود، حتما مسؤوليت اين شورا را بر عهده می‌گرفتم.»

 


امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: فضاى مجازى، فضايى است كه در عين داشتن فرصت‌ها و قابليت‌ها، مى‌تواند مخاطرات و تهديدهاى زيادى را نيز همراه داشته باشد. سياست‌گذاران بايد در درجه اول نيازهاى جوانان را به‌خوبى شناسايى كنند و در درجه دوم اين فضا را به‌درستى مديريت كنند و به سمت توليد محتواى مناسب و سالم در قالب‌هاى جذاب و متناسب با ذائقه جوانان بروند.

 


وی یادآور شد: تا زمانى كه به‌لحاظ فرهنگى، اقدامى عملى صورت نگرفته و برنامه‌ريزى مدونى براى اوقات فراغت جوانان وجود ندارد، نبايد انتظار داشت كه جوانان از تهديدهاى مربوط به استفاده از تكنولوژى‌هاى جديد مصون بمانند. در نتيجه در اين بين سه امر ضرورى مى‌نمايد: شناخت نيازهاى جوانان، آگاه‌سازى آنان و تدبير و برنامه‌ريزى صحيح براى اوقات فراغت آن‌ها.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها