واکنش نماینده اهل سنت به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه؛

توان موشکی ایران باعث ثبات منطقه است/ به هیچ فردی با هر عنوانی اجازه دخالت در مسائل موشکی را نمی دهیم

کد خبر: 300668
|
12:23 - 1396/11/08
نسخه چاپی
توان موشکی ایران باعث ثبات منطقه است/ به هیچ فردی با هر عنوانی اجازه دخالت در مسائل موشکی را نمی دهیم
اسلام آبادخبر: عضو فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: ملت ایران در طول تاریخ هیچ وقت به خاک کشوری تجاوز نکردند چون این مسئله در فرهنگ ما وجود ندارد، در آینده هم هرچه توانمندی ایران بالاتر رود و در دنیا پیشرفت علمی و فناوری داشته باشیم در راه انسان دوستی و استفاده انسانها برای مسائل و بهره مندی های سودمند جامعه بشری و برای آرامش و ثبات منطقه است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در حالی که مسئولان بار ها اعلام کردند توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و آنهایی که این مسئله را به برجام پیوند می زنند به دنبال عبور از خط قرمزهای نظام هستند ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که اواخر سال جاری قرار است به ایران بیاید انگیزه خود از سفر به ایران را گفتگو در خصوص مسائل موشکی ایران بیان داشته است.


توان موشکی ایران یکی از مسائلی است که همه مردم ایران با هر گرایش و سلیقه سیاسی و حتی دینی و مذهبی نسبت به آن نگاه واحد دارند و آن را یک مسئله کاملا ملی می دانند و از مسئولین انتظار دارند که نسبت به این مسئله توجه داشته باشند و اجازه ندهند بیگانگان دخالتی در خصوص مسئله موشکی و توان دفاعی ایران داشته باشند.

چراغ سبز برخی مسئولان به بیگانگان

بارها غربی ها و آمریکا به دنبال این بودند تا توان موشکی ایران را به مذاکرات هسته ای و برجام گره بزنند اما برابر متن برجام و اعلام ظریف وزیر امور خارجه ایران  در این سند هیچ اشاره‌ای به مسئله موشکی نشده و حتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص برجام بارها بر تأثیر اساسی قدرت دفاعی کشور در پیشبرد مذاکرات تأکید داشته است.

جای تعجب نیست که وزیر امور خارجه فرانسه به خودش اجازه داده که اظهار کند می خواهد به ایران بیاید و در خصوص مسئله موشکی ایران گفتگو کند زیرا برخی از مسئولین داخلی اظهاراتی می کنند که به مثابه چراغ سبز به بیگانگان عمل کرد.

چندی پیش محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار داشت: اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می‌تواند موضوع مذاکره میان ایران با کشورهای منطقه یا اروپا باشد.

این نوع اظهارات یعنی اگر غرب در مورد هر مسئله ای در خصوص فعالیت های ایران اظهار نگرانی کرد باید فرش قرمز مذاکرات برایش پهن شود در حالی که این مسئله کاملا مغایر با استقلای کشور است.

اما گویا برجام و مذاکرات هسته ای غرب را به طمع انداخته تا در مورد هر موضوعی در خصوص ایران به دنبال مذاکره باشد و در امور ایران دخالت کند مسئله موشکی یکی از موضوع هایی است که باعث شده برای ایران در هر گفتگو  و دیپلماسی بین المللی به عنوان یک پشتوانه قوی عمل کند همین مسئله باعث شده تا غربی ها و آمریکا بخواهند در مسئله موشکی ایران دخالت کنند و از همه جزئیات و فعالیت های ایران در این زمینه به بهانه نگرانی سر در بیاورد.

هر فردی با هرعنوانی بخواهد به ایران بیاید و در مسائل ملی ما دخالت کند نمی پذیریم

علی کرد عضو فراکسیون اهل سنت مجلس در این زمینه در گفتگو با خبرنگارانقلاب نیوزاظهار داشت: نماینده هر کشور یا نخست وزیر هر کشوری بخواهد به ایران بیاید اگر با ادب و در چهار چوب اسلامی و مصلحت نظام  ما باشد و حق ملی و حق هویتی ما را رعایت کند ما از وی استقبال می کنیم آن هم به اذن مقام معظم رهبری، در غیر اینصورت هر فردی با هر عنوانی بخواهد به ایران بیاید و در امور توانمندی های علمی فرزندان این مرز و بوم دخالت کند نمی پذیریم.

وی گفت: توان موشکی ما توانمندی هایی است که برای دفاع از اسلامی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات و زور گویی ها و سد دفاعی کشو در زمان ها و دوره های بحرانی  است.

کرد اظهار داشت: این نیست که موشک بسیازیم و بخواهیم به کشوری حمله کنیم ، فرهنگ ایران اسلامی می طلبد که رعایت حقوق همه کشورها و ملت ها را مدنظر قرار  دهد بنابراین اگر کسی بخواهد به ایران بیاید و از توان دففاعی ما سوال کند این ادبیات غلط است، همچنین ما هیچگاه اجازه نمی دهیم کسی به هویت ملی ما خدشه ای وارد کند و یا تصمیم بگیرد که خلاف مصلحت نظام ما و منویات مقام معظم رهبری کاری کند.

توان موشکی ایران باعث ثبات منطقه است

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس اظهار داشت: هدف از توانمندی علمی فرزندان ما در پیشرفت های موشکی و توان دفاعی فقط هدفشان دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و کیان ایران اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در طول تاریخ هیچ وقت به خاک کشوری تجاوز نکردند چون این مسئله در فرهنگ ما وجود ندارد، در آینده هم هرچه توانمندی ایران بالاتر رود و در دنیا پیشرفت علمی و فناوری داشته باشیم در راه انسان دوستی و استفاده انسانها برای مسائل و بهره مندی های سودمند جامعه بشری و برای آرامش و ثبات منطقه است.

کرد گفت: ما هدفی غیر از آنچه که گفته شد برای افزایش توان موشکی و دفاعی نداریم و هرگز اجازه نمی دهیم کسی از جزئیات ساخت موشک های دفاعی ما و از مراکز تولید و حتی نام دانشمندان و قطعات و تولیدات موشکی ما اطلاعاتی داشته باشد.


  عضو فراکسیون اهل سنت مجلس تاکید کرد: مسائل موشکی جزء رمزها و مسائل محرمانه جمهوری اسلامی ایران است و همانطور که هر کشوری در بحث دفاعی و امنیتی خودش یک سری خط قرمزهایی را دارد بنابراین مسائل دفاعی ما خط قرمز ملت ما است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد