آمار فوت بر اثر گازگرفتگی در استان کرمانشاه کاهش پیدا کرده است

کد خبر: 300733
|
10:07 - 1396/11/11
نسخه چاپی
 آمار فوت بر اثر گازگرفتگی در استان کرمانشاه کاهش پیدا کرده است
اسلام آبادخبر: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از استنشاق گاز مونواکسید کربن از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، آرتین کمالی اظهار داشت: تعداد فوتی در 9 ماهه امسال 6 نفر شامل چهار نفر زن و دو نفر مرد بوده که در مقایسه با 14 فوتی سال گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: تعداد مجروحان تصادف‌های جاده‌ای در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون با 2/8درصد افزایش به 8942 نفر افزایش یافته است که از این تعداد مجروحان 2826 نفر زن و 6116 مرد بودند.

وی با بیان اینکه 35 هزار و 464 مورد معاینه در پزشک قانونی کرمانشاه انجام شده است بیان کرد: از این تعداد معاینه 10 هزار و 996 مورد زن و 24 هزار و 468 مورد مرد بودند و در مقایسه با 42 هزار و 54 مورد معاینه مدت مشابه سال گذشته 15.6 درصد کاهش یافته است.

کمالی با بیان اینکه 2021 جسد در 9 ماه امسال به پزشکی قانونی کرمانشاه ارجاع شده است، افزود: همین  میزان در مدت مشابه سال گذشته 195هزار و 286 جسد بوده که امسال 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: بر اثر سوءمصرف موادمخدر 92 نفر فوت شدند که از این تعداد هشت نفر زن و 84 نفر مرد بوده است و این در مقایسه با 135 نفر مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کمالی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌ها ناشی از حادثه زلزله اخیر بوده است گفت: بیشترین تعداد فوتی که به پزشکی قانونی ارجاع شده مربوط به زلزله اخیر استان کرمانشاه بوده که در آن حادثه 620 نفر جان باختند و بعد از زلزله تعداد فوتی‌ها مربوط به تصادف بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: کار کمیته تحقیق بر دفن شده‌های زلزله اخیر استان کرمانشاه پایان یافته و کار این کمیته با تشخیص هویت آخرین جسد بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون چهار سالن تشریح در سطح استان وجود دارد گفت: این سالن‌ها در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود، پاوه و هرسین قرار دارند که البته سالن تشریح هرسین نیمه‌فعال است و سالن جوانرود با وجود فعالیت کارمند بخش تشریح ندارد.

کمالی افزود: تلاش می‌شود از نظر جغرافیایی در هر منطقه یک سالن تشریح به عنوان بخش مرکزی ایجاد شود و به عنوان نمونه در جنوب شرقی استان اسلام‌آباد غرب و در شمال شرق استان شهرستان صحنه به عنوان مرکز تشریح این بخش انتخاب شوند./تسنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها