عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا باید هزینه خروج از برجام را بپردازد/ ایران نقض کننده توافق هسته‌ای نخواهد بود

کد خبر: 300752
|
08:57 - 1396/11/12
نسخه چاپی
آمریکا باید هزینه خروج از برجام را بپردازد/ ایران نقض کننده توافق هسته‌ای نخواهد بود
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار بر پایان دادن به برجام باشد، ایران هزینه‌ای نمی‌دهد و حتما آمریکا باید این هزینه را بپردازد

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، سید قاسم جاسمی در خصوص آینده برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت وارد مذاکرات هسته‌ای شد و هیچ گاه پس از حصول توافق نیز به دنبال تخطی از تعهداتش نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون 9 بار آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تایید کرده و از این رو طرف های مقابل به خصوص آمریکا نتوانسته‌اند بهانه ای برای محکومیت ایران به دست آورند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا بر این بوده است تا به بهانه ای در مراجع بین المللی ایران را محکوم کند، افزود: در شرایط فعلی ایالات متحده توان ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

جاسمی با بیان اینکه در عرصه بین المللی این موضوع بسیار مهم است که آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و در مقابل مراجع رسمی و بین المللی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اند، ادامه داد: آمریکا اگر تاکنون در برجام مانده و از این توافق هسته‌ای خارج نشده، به دلیل ترس از عواقب برهم زدن برجام بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توجه کنیم تا آمریکا هزینه خروج از برجام را بپردازد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همه سناریوهای آینده برجام برنامه دارد ولی اگر قرار بر پایان دادن به برجام باشد، ایران هزینه‌ای نمی‌دهد و حتما آمریکا باید این هزینه را بپردازد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد