تأیید مرگ کودکان زلزله زده بر اثر سرما

کد خبر: 300797
|
10:07 - 1396/11/15
نسخه چاپی
تأیید مرگ کودکان زلزله زده بر اثر سرما
اسلام آبادخبر: سرماي منفي ٩ درجه، مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و انتشار خبر مرگ کودکان به‌دنبال سرمازدگي. مسئولان يکي پس از ديگري تکذيب مي‌کنند؛ هيچ‌گونه مرگي در پي سرمازدگي رخ نداده است. اما صداي نماينده پاوه و اورامانت ديگر درآمده که تا کي بايد به خاطر آنکه به فلان مسئول و فلان مسئول برمي‌خورد سکوت کنيم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از کرد پرس، سرماي منفي ٩ درجه، مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و انتشار خبر مرگ کودکان به‌دنبال سرمازدگي. مسئولان يکي پس از ديگري تکذيب مي‌کنند؛ هيچ‌گونه مرگي در پي سرمازدگي رخ نداده است. اما صداي نماينده پاوه و اورامانت ديگر درآمده که «تا کي بايد به خاطر آنکه به فلان مسئول و فلان مسئول برمي‌خورد سکوت کنيم.

 

 

سرما جان مردم را تهديد مي‌کند و نااميدي حالا به افزايش اقدام به خودکشي در منطقه دامن زده است. شهاب نادري مي‌گويد: «هوا واقعا سرد شده است؛ شبکه بهداشت به ما اعلام کرد شرايط ما خيلي بحراني است. ولله ما همين‌جا پاي شوفاژ سردمان است. چطور مردم بتوانند در چادر و کانکس‌ها، سرماي منفي ٩ درجه را دوام بياورند؟ من پيش‌تر در صحن علني مجلس تذکر دادم اما چندان جدي گرفته نشد». او از اينکه برخي مدام بيانيه و تکذيبه مي‌دهند که مرگ سارينا و ديگر کودکان مناطق زلزله‌زده به‌علت سرمازدگي نبوده، گله دارد؛ «محمد و ماتيار و سارينا.

 

 

نمي‌شود گفت اينها به‌دليلي جز سرمازدگي فوت شده‌اند. چند بچه‌اي که به‌‌خاطر تشنج و تب بوده و آمار و مستندات آن هم موجود است؛ تکذيب مي‌کنند اما گواهي فوت پزشکي قانوني داريم. ٩٧ اقدام به خودکشي بر اساس آمار سازمان بهزيستي و روان‌شناس‌ها ثبت شده است». گله‌هاي شهاب نادري تمامي ندارد. مي‌گويد: «مردم را رها کرده‌ايد. خب معلوم است که افکار خودکشي و اقدام به خودکشي در ذهن‌شان بيايد. ٧٠ روز است حمام نرفته‌اند و سرويس بهداشتي ندارند و از بهداشت اوليه بي‌بهره‌اند. مي‌خواهيد چطور رفتار کنند؟ مردمي که همه‌چيزشان از بين رفته است.

 

 

مي‌خواهيد اينها سالم باشند؟». او همچنين ادامه داد: «مي‌گويند زلزله بلاي طبيعي بوده اما سرمازدگي دست خودمان است. کانکس هم نمي‌توانيم بدهيم. بازديد داشتم. هيچ وعده‌اي محقق نشده است؛ نه وام پنج ميليوني و نه اهداي کانکس به همه خانواده‌ها. حتي وعده‌هاي رياست‌جمهوري نيز محقق نشده است. آقاي سيف خلف وعده کرده و استمهال وام‌ها صورت نگرفته است. مردم در اين شرايط بايد به فکر وام‌ها هم باشند. آخر کمي انصاف هم بد نيست»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد