درآمدزایی یک زوج جوان قصرشیرینی در پارکینگ کوچک خانه

کد خبر: 300888
|
08:50 - 1396/11/20
نسخه چاپی
اسلام آبادخبر: مریم حداد زاده از کارآفرینان برتر قصرشیرین است که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است با همکاری همسرش در پارکینگ کوچک منزل با پرورش قارچ فعالیت اقتصادی می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،  در شرایطی که بیکاری در گوشه و کنار کشور خودنمایی می کند، خوداشتغالی و کارآفرینی برای خود، بیش از هر چیز می تواند راهگشا باشد.

در قصرشیرین یک زوج جوان توانسته اند که در حوزه خوداشتغالی موفق عمل کرده و کسب و کار خود را رونق و سامان ببخشند.

 مریم حداد زاده از کارآفرینان برتر قصرشیرین است که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است در پارکینگ کوچک منزلش با پرورش قارچ فعالیت اقتصادی می کند.

این کارآفرین قصرشیرینی گفت: پس از چندین ماه تلاش و جمع آوری اطلاعات و شرکت در کلاس های مرتبط در بسیج و جهادکشاورزی در خصوص پرورش قارچ، با همکاری همسرم شروع به راه اندازی مکانی برای پرورش قارچ کرده و برای خرید تجهیزات از سازمان بسیج سازندگی وام گرفتم و پرورش را آغاز کردم.

این بانوی کارآفرین درباره سرمایه اولیه شروع این کار، بیان کرد: با تسهیلات 300 میلیون ریالی که از بسیج دریافت کردیم کار پرورش قارچ را شروع کردیم و شکرخدا توانستیم به توفیقات بسیار خوبی دست یابیم.

 

 

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه هر دوره پرورش قارچ 4 ماه طول می کشد، خاطرنشان کرد: باید قبل از شروع کمپوست های لازم را تهیه کرد که برای هر مرحله مبلغی برای خرید مواد لازم مانند کمپوست و خاک هزینه می شود.

وی افزود: قارچ دکمه ایی در دوره پاییز، زمستان و یک ماه اول بهار در سال  قابل کشت است و برای خالی نبودن سالن در دوره گرمای 5 ماهه  تابستان قصرشیرین اقدام به کشت قارچ دارویی صدفی می کنیم.

وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون با اشتغالزایی مستقیم 3 نفر در حال فعالیت است که در هر دوره کشت 45 روزه بالغ بر 6 میلیون درآمد دارد.

حدادزاده یادآورشد: قرار است کشت های بعدی خود را در سالن 500 متری که آموزش و پرورش در اختیار ما بگذارد انجام دهیم که در این صورت در هر دوره کشت حدود 20 تن قابل برداشت است که بالغ بر 16 میلیون تومان سود و اشتغالزایی بیش از 5 نفر را بدنبال خواهد داشت. 

 

وی با بیان اینکه تضمین رشد و پیشرفت یک خانم، همسرش است، اظهار کرد: باید در هر کاری همسر پشتوانه باشد و با فرد همکاری های لازم را داشته باشد، اگر اینطور نباشد موفق نخواهد شد.

وی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و گفت: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی اقتصاد خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود، برای منطقه خود درآمدزایی کرده و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 

همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

حدادزاده در پایان ابراز داشت: همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست؛ جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها