به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت/

دیدار فعالان قرآنی شهرستان اسلام آبادغرب با امام جمعه اسلام آبادغرب

کد خبر: 300896
|
11:32 - 1396/11/19
نسخه چاپی
دیدار فعالان قرآنی شهرستان اسلام آبادغرب با امام جمعه اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: جمعی از فعالان قرآنی شهرستان اسلام آبادغرب در دهه مبارکه فجر با حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان به خاطر توجه به برنامه های قرآنی وفرهنگی، باارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی مراکز وموسسات وخانه های قرآنی شهری وروستای ومجمع خیرین قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان وهمچنین وجود استعدادهای بالقوه وبالفعل در رشته های مختلف قرآنی در شهرستان پرداخت واظهارداشت: قرآن منشا اعتقادات، فصاحت، زیبایی و جمال است و نباید در مهجوریت قرار گیرد.

 

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام محمد طاها مهری امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن  تبریک ایام الله دهه فجروتسلیت ایام فاطمیه، وظیفه مهم متولیان قرآنی را تربیت و پرورش نسل جدید قرآن خوان عنوان کرد و در سخنانی بیان داشت :نسل امروز ما نیازمند توجه به مفاهیم قرآنی است.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب تجلیل از مفاخر و چهره های قرآنی را صیانت از ارزش های اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: قرآن فقط برای قرائت درمجلس ترحیم نیست و باید کاری کنیم تا همه مردم قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانند.

 

 

وی در ادامه برنامه های قرآنی را منشأ تمام خیرات و برکات دانست و گفت:انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است. این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، درکتاب بزرگ قرآن بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

 

حجت الاسلام مهری در جمع فعالان قرآنی ابراز داشت: دنیای مفاهیم و برکات قرآن کریم بیکران است و هر کس به اندازه ظرف استعداد و توانایی خود از ان برداشت می کند و چه بسا این ظرف برای قاریان و حافظان  با قرآن از دیگران وسیع تر می باشد.

 

 

وی افزود: قرآن بهترین وسیله برای انس ورفاقت می باشد و تنهایی انسان را در این عالم ، فقط انس با قرآن برطرف می کند.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در جمع فعالان قرآنی گفتند: در مسیر زندگی ، قرآن برترین وسیله برای نجات  است و از آن به ثقل اعظم تعبیر میشود و تا کنون جز تعداد اندکی نتوانستند به جوهر اصلی قرآن و معانی و مفاهیم وسیع آن دست یابند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سهم قرآن در زندگی امروز ما بسیار اندک است اگر در همه جا مانند خانه، اداره، مدرسه، دانشگاه سهم قران را بیشتر اختصاص دهیم این با عث سربلندی، افتخار و عزت ما خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها