مدیر محیط زیست شهرستان مطرح کرد:

دود خارج شده از کارخانه قند اسلام آبادغرب به صورت بخار بوده و آلوده کننده نیست

کد خبر: 300917
|
10:40 - 1396/11/23
نسخه چاپی
دود خارج شده از کارخانه قند اسلام آبادغرب به صورت بخار بوده و آلوده کننده نیست
اسلام آبادخبر: شاهرخ سبزی مدیر محیط زیست شهرستان گفت: هیچ دودی از کارخانه قند اسلام آبادغرب خارج نمی شود و فقط به صورت بخار است و بخار هم آلوده کننده نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، در پی تماس تعدادی از اهالی محله های حاشیه کارخانه قند اسلام آبادغرب، که از آلودگی کارخانه قند اعتراض داشتند و به گفته ایشان کارخانه از سوخت مازوت استفاده می کند که هم بوی بدی دارد و هم دوده آن اهالی را اذیت می کند.
خبرنگار ما در خصوص این آلودگی زیست محیطی از مدیر محیط زیست شهرستان جویا شده است.
 





شاهرخ سبزی مدیر محیط زیست شهرستان در گفتگو با خبر نگاراسلام آبادخبرگفت: کارخانه قند اسلام آبادغرب زمانی که احداث شده است خارج از شهر بوده است به مرور زمان شهر گسترش پیدا کرده و اکنون در دل شهر قرار دارد اگر بگوییم مقصر کارخانه است که درست نیست و از طرفی دیگر مردم هم مقصر نیستند زیرا ناخواسته به این سمت رفته اند.

 

 



وی افزود: مسئولین شهرسازی نباید شهر را به آن منطقه گسترش می دادند مردم تقصیری ندارند و اعتراض مردم به حق است.

 



سبزی گفت: کارخانه به خاطر بزرگی که دارد بلاخره باید فعالیت کند زندگی صدها نفر مستقیم و هزار ها نفر غیر مستقیم از طریق کشاورزان و رانندگان و غیره به آن وابسته است.

 



وی افزود: به دلیل مقرون به صرفه نبودن کارخانه به جای دیگر امکان پذیر نبود منتهی بحث کنترل آن قابل قبول است.

 



مدیر محیط زیست شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ دودی از کارخانه خارج نمی شود و فقط به صورت بخار است و بخار هم آلوده کننده نیست و بوی آن هم بخاطر چغندری است که پخته می شود و بوی نامطبوعی هم نیست.

 

 


وی افزود: طبق بازدید هایی که بار ها صورت می گیرد انصافاً یکی از منظم ترین کارخانه ها است البته بوی خیلی کمی دارد که ممکن است 100 کیلومتر بیشتر نرود البته در این فصل هم بویی ندارد.

 


سبزی خاطرنشان کرد: خود بنده بار ها شبانه به بازدید رفتم و دودی مشاهده نکردم و نتیجه ای نگرفته ام و تاحالا همچنین چیزی برای بنده و محیط زیست به اثبات نرسیده است.

 

وی افزود: اگر یک درصد مازوت استفاده بشود دود آن خیلی وسیع و قابل مشاهده است درحالی که دود کارخانه قند اندازه خیلی اندک است.

وی اضافه نمود: در سال94  کارخانه بخاطر قطع گاز کمتر از 48 ساعت از مازود استفاده کرد و آن هم بخاطر اینکه دستگاه ها آسیب نبینند و تخلف آشکاری بود.

 

سبزی تصریح کرد: بنده پشتیبان مردم هستم و قبول دارم که کارخانه داخل شهر است و قاعدتاً هر کارخانه ای آلودگی در حد استاندارد های خودش را دارد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد