دکتر فلاحت پبشه مطرح کرد:

هزینه 100 میلیاردی بازسازی ساختمان بنیاد مستضعفان، فاجعه برای انقلاب است/ ضرورت گزارش دهی برخی بنیادها به مجلس

کد خبر: 300948
|
15:50 - 1396/11/24
نسخه چاپی
هزینه 100 میلیاردی بازسازی ساختمان بنیاد مستضعفان، فاجعه برای انقلاب است/ ضرورت گزارش دهی برخی بنیادها به مجلس
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: اگر خبر مرتبط با هزینه 100 میلیارد تومانی برای بازسازی ساختمان بنیاد مستضعفان صحت داشته باشد، این موضوع فاجعه برای انقلاب است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه درباره خبر هزینه یکصد میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای بازسازی ساختمان این بنیاد اظهار داشت: نمی‌دانم این خبر تا چه حد صحیح است اما به اعتقاد من یک دسته از بنیادها و سازمان‌ها پس از انقلاب شکل گرفتند که امانتدار ثروت‌هایی بودند که در انقلاب اعلام شد متعلق به ملت ایران است. در حکومت سابق این ثروت‌ها میان برخی تقسیم شده بود و در انقلاب قرار شد متعلق به مردم باشد.

 

 

وی با بیان اینکه این ثروت‌ها در اختیار بعضی دستگاه ها مثل بنیاد مستضعفان گذاشته شد، گفت: در حال حاضر ملت ایران در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند و اکنون بهترین زمان است برای اینکه این ثروت ها که تا به حال میان مردم توزیع نشده یا درآمدهای آن‌ها به درستی به مردم نرسیده است، بین مردم توزیع شود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان مثالی در انتقاد از عملکرد بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان قرار شد طرحی بسیار کوچک را در حوزه بنده یعنی اسلام آباد غرب انجام دهد. اکنون دو سال از تاریخ این قرار می گذرد و بنیاد مستضعفان در این مدت در حال وقت‌گذرانی بوده است و اقدام به اجرای طرح نکرده است.

 

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه اگر خبر یادشده درباره هزینه بازسازی ساختمان بنیاد مستضعفان صحت داشته باشد، فاجعه برای انقلاب اسلامی ایران است، گفت: در شرایطی که یک طرح با کمترین هزینه برای یک روستا را نمی توانند یا نمی خواهند اجرا کنند، اموال بیت المال را به این شکل هزینه می کنند.

 

 

مجلس به عملکرد مالی بنیادهای عظیم مالی مثل بنیاد مستضعفان ورود کند

 

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب افزود: در شروع چهلمین سال انقلاب اسلامی اگر به آرمان های انقلاب برگردیم، این اموال متعلق به مردم است و دست‌اندرکاران بنیاد مستضعفان امانتدار هستند. بنیاد مستضعفان باید اموال را به گونه‌ای مدیریت کنند که سود آن به جیب و معیشت و زندگی مردم برگردد. این در حالی است که اکنون از سوی بنیاد مستضعفان چنین اقدامی صورت نمی گیرد.

 

 

حشمت الله فلاحت پیشه تصریح کرد: در درجه اول خواهشم از مقام معظم رهبری است که بنیادهای شکل‌گرفته پس از انقلاب اسلامی را ملزم به ارائه گزارش به مردم کنند. این امکان در مجلس فراهم شود که ما بدانیم در بنیادها و دستگاه های عظیم مالی چه اتفاقاتی می افتد.

 

 

وی تاکید کرد: وقتی یک طرح کوچک روستایی در بنیادی که میلیاردها تومان و شاید صدها میلیارد تومان سود سالیانه دارد، اجرا نمی شود، اگر چنین هزینه‌ای برای بازسازی ساختمان این بنیاد صحت داشته باشد، حتما مجلس باید در قالب تحقیق و تفحص اقدام کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد