فرماندار دالاهو مطرح کرد:

اعتیاد به مخدر به جهل انسان ها بر می گردد/آگاهی بخشی بهترین اقدام برای پيشگيري

کد خبر: 301007
|
12:57 - 1396/11/29
نسخه چاپی
اعتیاد به مخدر به جهل انسان ها بر می گردد/آگاهی بخشی بهترین اقدام برای پيشگيري
اسلام آبادخبر: فرماندار دالاهو گفت: اعتیاد به مخدر به جهل انسان ها بر می گردد و بهترین اقدام برای پيشگيري، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، مرادعلي تاتار فرماندار دالاهو در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان دالاهو با تاكيد بر اطلاع رسانی و آگاه سازی جوانان از عواقب جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر، از  خانواده ها خواست بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

 

رئيس شوراي فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دالاهو گفت: بهترین راه برای پیشگیری این معضل آموزش و آگاه سازی جامعه توسط نهادهای مردمی و افرادي است  که در بطن جامعه حضور دارند.

 

وي با بيان اينكه همه‌ مردم چه مسئولان و چه شهروندان باید نسبت به این خطر حساسیت داشته باشند تصريح كرد: اعتیاد به مخدر، به جهل انسان ها بر می گردد و تاكيد داشت: بهترین اقدام برای پيشگيري، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

 

وی افزود: مواد مخدر بخصوص مواد صنعتي بنیان اخلاقی خانواده را هدف قرار داده است و نابودی بنیان خانواده نتایج بسیار خطرناکی برای جامعه دارد.

 

تاتار در ادامه گفت: 170 کشور در جهان درگیر معضل اعتیاد روان گردان و مواد سنتی مخدر هستند و چهارمین عامل مرگ و میر در جهان تشکیل را می دهد.

 

گفتنی ست؛ امير روندي دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان دالاهو نیز اظهار کرد: در ماه گذشته حدود300گرم انواع مواد مخدر در شهرستان دالاهو کشف شده و 7 موردعمليات پاكسازي نيز انجام گرديده و همچنين از 7 مورد اماكن تجاري و مسكوني بازرسي صورت گرفته است.

 

توسعه فضاي ورزشي با استفاده از پتانسيل كانونهاي فرهنگي مساجد، برگزاري كارگاه هاي آموزشي در محله هاي آلوده خصوصا روستاهاي در معرض خطر، ناامن كردن محيط براي فعاليت توزيع كنندگان مواد مخدر و برپايي نمايشگاه عكس و انجام مشاوره رايگان با همكاري سازمانهاي مردم نهاد، از جمله تصميماتي بود که در این جلسه گرفته شد.

 

 

شایان ذکز است؛ ذكر است در چهار سال گذشته اعتیاد در استان کرمانشاه روند کاهشی داشته به طوری که از بالای متوسط کشوری به زیر خط متوسط کشوری رسیده ایم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد