در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی اسلام آباد غرب مصوب شد:

طرح احیاء جنگل های منطقه گلال سیاه با مشارکت شهروندان

کد خبر: 301040
|
09:51 - 1396/12/02
نسخه چاپی
طرح احیاء جنگل های منطقه گلال سیاه با مشارکت شهروندان
اسلام آبادخبر: جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

در این جلسه مقرر گردید، ️طرح احیاء جنگل های منطقه موسوم به گلال سیاه از طریق غرس نهال بلوط، بادام وحشی و درختان جنگلی که ظرف چند روز آتی با مشارکت شهروندان محقق شود. 

️نظارت مستمر بر نحوه فعالیت معادن و اجرایی نمودن تکلیف معدن داران به احیاء منابع ملی به میزان سه برابر متصرفات از دیگر مصوبات است.

️با توجه به مشخص بودن محل تخلیه نخاله های ساختمانی، برخورد جدی با افرادی که مبادرت به تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم جاده و منابع طبیعی می نمایند، مورد تأکید قرار گرفت.

️ایجاد کمیته مهار حریق با دعوت از NGO ها و دوستداران محیط زیست توسط منابع طبیعی و عملیاتی شدن اقدامات در فصل گرم سال، ️برخورد قاطع با تولید کنندگان ذغال جنگلی و ️پیگیری تنسیق و ترسیم حدود اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، ️درختکاری مزار شهدای گمنام شهرستان از دیگر مصوبات بود.

 نجفی رییس دادگستری شهرستان در این جلسه منابع طبیعی را از ثروت های عمومی دانست و گفت: هر یک از شهروندان وظیفه حفظ و حراست آن را عهده دار هستند و از حامیان محیط زیست و دوستداران طبیعت دعوت می‌شود ضمن همراهی با منابع طبیعی شهرستان در احیاء جنگل های منطقه و محقق شدن مصوبات مذکور مشارکت فعال نمایند./مهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد