۵ بیمارستان در استان کرمانشاه در حال ساخت است

کد خبر: 301067
|
12:17 - 1396/12/05
نسخه چاپی
 ۵ بیمارستان در استان کرمانشاه در حال ساخت است
اسلام آبادخبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی، اسلام‌آباد غرب، روانسر و سرپل‌ذهاب در حال ساخت است.

به گزارشاسلام آباد خبر، بهمن روشنی  از ساخت بیمارستان 740 تختخوابی در کمربندغربی کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: بودجه این بیمارستان مشخص و پروانه ساخت آن نیز تأیید شده است.

 

 

روشنی با بیان اینکه درخواست ساخت چندین بیمارستان خصوصی در کرمانشاه ارائه شده است، گفت: مهمترین درخواست مربوط به ساخت بیمارستانی 700 تختخوابی در جنوب شهر کرمانشاه است که طرح این بیمارستان در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

 

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ساخت فاز نیمه‌کاره بیمارستان 50 تختخوابی سرپل‌ذهاب توسط خیرین خبرداد و افزود: در شهرستان ثلاث باباجانی بیمارستان 64 تختخوابی در حال ساخت است که این با وجودی که در زلزله اخیر آسیب دید 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

روشنی با بیان اینکه بیمارستان دولتی 100 تختخوابی اسلام‌آباد غرب توسط خیرین ساخته می‌شود، بیان کرد: این بیمارستان به‌دلیل تخریب بیمارستان اسلام‌آباد غرب در زلزله اخیر ساخته می‌شود و بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان روانسر نیز در مرحله انتخاب زمین است.

 

 

وی از ساخت مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی 120 تختخوابی در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خبرداد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مرکز ام.دی آر تی بی در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) نیز دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طرح توسعه دیگر بیمارستان امام رضا(ع) را بخش سوختگی 50 تختخوابی بیان کرد که تا 2 ماه آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

روشنی با بیان اینکه 2964 تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه فعال است، افزود: از این تعداد 2328 تخت در بخش دانشگاهی و 636 تخت در بخش غیردانشگاهی وجود دارد که نسبت به سال دو سال گذشته 212 تخت به ظرفیت استان اضافه شده است.

 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نسبت تعداد تخت به ازای هر 1000 نفر در استان کرمانشاه 1/4 دانست و بیان کرد: براساس قانون پنج ساله ششم توسعه این میزان باید به 2/27 تخت به ازا هر هزار نفر افزایش یابد.

 

 

روشنی از وجود کمبود تختهای ویژه در استان خبرداد و گفت: 176 تخت ای.سی.یو در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 140 تخت دانشگاهی و 36 تخت در بخش خصوصی و نیمه دولتی قرار دارد و 110 تخت سی.سی.سی.یو، 59 تخت ان.ای.سی.یو و  35 تخت پست سی.سی.یو در کرمانشاه وجود دارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به توزیع بیمارستانها در مرکز استان، گفت: در قسمت شمالی شهر بیمارستانهای امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و امام حسین (ع) و  در بخش مرکزی طالقانی، امام علی(ع) و شهدا و قسمت جنوبی شهر معتضدی، امام خمینی(ره) و520 ارتش قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد