مدیر آموزش و پرورش اسلام آبادغرب مطرح کرد:

هویت ملی و دینی مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی جوانان و دانش آموزان است

کد خبر: 301069
|
12:47 - 1396/12/05
نسخه چاپی
هویت ملی و دینی مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی جوانان و دانش آموزان است
اسلام آبادخبر:مدیر آموزش و پرورش اسلام آبادغرب گفت: هویت ملی و دینی مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی جوانان و دانش آموزان است.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ،کارشناسان و سایر اعضای شورای قشر بسیج فرهنگیان آخرین نشست کارگروه اخلاقی ،تربیتی و شورای قشر بسیج فرهنگیان به منظور تقویت هویت ملی و دینی در بین دانش آموزان در سال 96 برگزار گردید.

 

 

جمال الدین برجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این نشست با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تجمل زدایی و اشرافی زدگی و سبک زندگی ایرانی ،اسلامی ،  هویت ملی و دینی را مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی  جوانان و دانش آموزان دانست.

 

 

وی افزود: فرهنگ، به عنوان شناسنامه یک ملت  است و هویت فرهنگی، به عنوان سند تاریخی تلاش‌ها  و خلاقیت‌ها، افتخارات و  در مجموع  فراز و فرودهای  افتخارآمیز یا عبرت‌آموز گذشته و حال یک  ملت محسوب می‌شود.

 

برجی عنوان کرد: حفظ هویت فرهنگی هر ملتی  در تعامل با سایر فرهنگ‌ها، دغدغه وطن‌دوستانی است که از آبشخور آن  فرهنگ سیراب شده‌اند و با لالایی آرام‌بخش و جان‌نواز مام میهن در بستر آن  فرهنگ رشد و تکامل فکری و معنوی پیدا کرده‌اند وآنچه که هر جامعه را از جوامع دیگر تمیز می‌دهد، خصوصیاتی است که  شناسنامه‌ فرهنگی آن جامعه  به حساب می‌آید.

 

وی خاطرنشان کرد: تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که  “هویت فرهنگی”  هر جامعه  را می‌سازند.

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان به برخی از  بحران های هویتی در بین دانش آموزان ونسل جوان از جمله احساس پوچی، تحلیل رفتار درون، ازخود بیگانگی، احساس تنهایی در میان جمع و جامعه، جست­وجوی هویت منفی اشاره کرد وگفت: اگر نوجوان و جوان نتواسنت از راه هویت مثبت و قبول مسئولیت­ها، نقش­های خود را بروز بدهد، به هویت منفی روی می آورد. یعنی کاملا برعکس چیزی که جامعه از او انتظار دارد، عمل می کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد