علیرضا مقرب، مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز اعلام کرد:

رسیدگی قطعی به تمامی پرونده های خسارت زلزله کرمانشاه تا اواخر فروردین 97

کد خبر: 301139
|
09:00 - 1396/12/10
نسخه چاپی
رسیدگی قطعی به تمامی پرونده های خسارت زلزله کرمانشاه تا اواخر فروردین 97
اسلام آبادخبر: بیمه البرز تاکنون 35 میلیارد تومان بابت زلزله کرمانشاه خسارت پرداخته است

به گزارشاسلام آباد خبر، مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز اعلام کرد که تاکنون 15 هزار مورد خسارت ناشی از زلزله روز 21 آبان ماه در استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان به این شرکت اعلام شده است.

 


علیرضا مقرب در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نقدینه افزود: از این تعداد 13 هزار و 375 مورد مربوط به استان کرمانشاه است که 12 هزار و 500 مورد آن مربوط به موارد اعلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 


وی با بیان این نکته که بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمام کشور در مقابل خسارت های ناشی از بلایای طبیعی تحت پوشش بیمه البرز قرار دارد، ادامه داد: از نظر تعداد بیمه شدگان تحت پوشش در استان کرمانشاه، بیمه البرز با داشتن 60 هزار بیمه شده در رتبه نخست شرکت های بیمه قرار دارد که 34 هزار و 421 نفر از این بیمه شدگان، افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

 


مقرب برآورد خسارت ناشی از زلزله مربوط به شرکت بیمه البرز را در مجموع سه استان 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این شرکت در زمان صدور بیمه نامه ها، نهایت دقت را داشته و همه بیمه نامه های صادره، در قالب بیمه های اتکایی مناسب، پوشش لازم را دارند.

 


به گفته وی، از کل خسارت برآوردشده، 15 درصد سهم اتکایی اجباری بیمه مرکزی و بخشی از آن نیز برای خسارت های بالای 40 میلیارد تومان سهم صندوق ویژه اتکایی با مشارکت بیمه مرکزی است که اعضای آن را شرکت های بیمه گر داخلی و خارجی تشکیل می دهند. بنابراین سهم خالص بیمه البرز از این 100 میلیارد تومان خسارت، رقمی به مراتب پایین تر خواهد بود.

 


وی با اشاره به این نکته که تاکنون حدود 35 میلیارد تومان خسارت، تسویه شده است، یادآور شد: در سایر پرونده ها نیز ارزیابی های خسارت انجام شده است جز مواردی که به کارشناسی اعتراض داشته اند که آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 


مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز درباره زمان پرداخت خسارت این پرونده ها نیز گفت: مطابق با شرایط قراردادهای منعقده، برای پرداخت این خسارت ها باید اسنادی ارائه شود و از آنجا که اغلب بیمه شده های منطقه سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، دالاهو، ثلاث باباجانی و ...، منازل روستایی دارند و اسناد قانونی مبادلات ملکی ندارند باید فرآیند لازم را در این زمینه طی کنند که این فرآیند اندکی زمان بر است.

 


وی با بیان این نکته که خسارت اغلب بیمه گزاران زلزله غرب کشور به جز بنیاد شهید، تسویه شده است، اظهار داشت: خسارت 4 هزار و 560 نفر از افراد تحت پوشش بنیاد شهید نیز پرداخت شده و خسارت بقیه افراد نیز به تدریج و با تکمیل اسناد و مدارک از سوی بنیاد، به صورت روزانه پرداخت می شود.

 


مقرب با تاکید بر این نکته که بیمه البرز در مورد خسارت های جزئی، مساعدت هایی را با بیمه شدگان داشته است، خاطرنشان کرد: البته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه پس از انجام کارشناسی های اولیه، اعلام کرد که 4 هزار و 425 مورد از قلم افتاده است که بیمه البرز با توجه به شرایط خاص منطقه و شرایط ویژه این قشر معظم، کارشناسی خسارت این تعداد پرونده را نیز آغاز کرد و تاکنون اطلاعات دو هزار مورد از این موارد برای پرداخت خسارت به بنیاد شهید اعلام شده و دو هزار و 425 مورد نیز در حال ثبت سیستمی است.

 


وی پیش بینی کرد که با روند کنونی و اقدامات صورت گرفته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تا اواخر فروردین ماه سال آینده، اقدامات بیمه البرز از نظر رسیدگی قطعی مدارک به غیر از موارد جزئی تمام شود.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها