مسئول بنیاد مسکن معین در اسلام آبادغرب خبر داد:

بازدید بیش از 23هزار واحد زلزله زده در اسلام آبادغرب

کد خبر: 301150
|
08:54 - 1396/12/12
نسخه چاپی
بازدید بیش از 23هزار واحد زلزله زده در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مسئول بنیاد مسکن معین(لرستان) در اسلام آبادغرب از بازدید بیش از 23هزار واحد زلزله زده در شهرستان خبر داد.

مهندس حسین احمدی مسئول بنیاد مسکن معین(لرستان) در اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد:  23670  واحد مسکونی در شهرستان اسلام آبادغرب بازدید و کارشناسی شده است که از این تعداد حدود 15 هزار واحد مسکونی در سطح شهر و در روستاها حدود 8 هزار واحد مسکونی بازدید و ارزیابی شده اند. 

 

 

وی با بیان اینکه؛ عمده ی کار ما بازدید و ارزیابی واحدهای مسکونی در شهرستان می باشد که در اثر زلزله خسارت دیده اند، گفت: کارشناسی های انجام شده به 5 دسته؛ احداثی نوع یک و نوع دو،  تعمیرات نوع یک، دو و سه  تقسیم می شوند.

 

مهندس احمدی عنوان کرد: احداثی  نوع یک آنهایی که خسارت زلزله به بخشی از آن وارد شده و قابل سکونت نمی باشد که تعداد آن ها در شهر اسلام آبادغرب محدود است ولی با توجه به بافت فرسوده  گلی و سنگی تعدا آن بیشتر می باشد، نوع یک احداثی در روستاهای شهرستان 900 واحد مسکونی است که  در این خصوص جانمایی و احداث آغاز شده است و برابر سهمیه 750 انعقاد قرارداد که داشتیم 610 متقاضی عقد قرار داد کرده اند، 230 واحد شروع به پی کنی کرده و 130 واحد مسکونی در روستا ها فعالیت ستاد بازسازی انجام شده است.

 

 

وی افزود: ستاد معین لرستان توانست با تلاش بی شائبه تیم 36 نفره کارکنان بنیاد مسکن معین لرستان در اسلام آبادغرب، اولین واحد مسکونی تکمیل شده را در روستای چالاوبکر تحویل متقاضی بدهند که به عنوان اولین واحد مسکونی در استان کرمانشاه ثبت شد.

 

مسئول بنیاد مسکن معین(لرستان) در اسلام آبادغرب  بیان داشت: عمدتا" شهر اسلام آبادغرب بافت فرسوده هستند و  بیشترین منطه فرسوده در محله شهرستانی می باشد که خوشبختانه با ارزبابی و کارشناسی تمام واحد ها انجام شده آسیب جدی ندیده اند.

 

وی افزود: بازسازی استان کرمانشاه یکی از بی سابقه ترین عملیات های بازسازی بوده که حتی در بم، خراسان و.. هیچ بازسازی، خدمات دولتی آن به این اندازه نبوده است، که در این خصوص کار بزرگی در کارنامه این دولت  ثبت شد.

 

مهندس احمدی تشریح کرد: در واحدهای تعمیری نوع یک سازه های آن مشکلی ندارند اما بیشترین خسارت ساختمان به تیغه ها و دیوار ها وارد شده است که 12 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان بلاعوض به مالکین آنها پرداخت می شود و در تعمیری نوع دو که آسیب کمتری نسبت به نوع یک دارند 8 میلیون تومان تسهیلات و 1ونیم میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می شود و در واحدهای تعمیری نوع سه که خسارات بیشتر در حد تیغه هاست و از نوع دو کمتر است 6 میلیون تومان تسهیلات و 1 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

 

وی افزود: مسکن مهر شرف آباد که بیشترین خسارت را در اسلام آبادغرب دارد، جهت رسیدن به یک نتیجه مطلوب بیش از چند بار کارشناسی و ارزیابی شده است که 1000 واحد معرفی به بانک شده اند و 700 مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته و پرداخت اجاره بها 47 واحد(بصورت ویژه) در دستور کار است.

 

گفتنی ست؛ با توجه به خدمات رسانی و فعالیت همه روزه کارشناسان بنیاد مسکن معین لرستان در شهرستان قطع به یقین این آمار و ارقام رشد مثبتی از تاریخ مصاحبه داشته است.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، مهندس حسین احمدی مسئول بنیاد مسکن معین(لرستان) در اسلام آبادغرب در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه هفته گذشته در مصلای نمازجمعه اسلام آبادغرب از زحمات و حمایت های امام جمعه ، نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار و بانک های عامل شهرستان در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم  زلزله زده تقدیر و تشکر نمود.

 

 

وی افزود: زلزله 21 آبان ماه سال1396 در استان کرمانشاه که منجر به فوت تعدادی از هموطنان شریف گردید برای بازماندگان صبر و جمیل  از خداوند خواستاریم و خوشحالیم که از ستاد معین لرستان خدمتگزارمردم شریف این شهرستان هستیم.

 

مهندس احمدی گفت: با گذشت حدود چهار دهه از وجود با برکت انقلاب اسلامی و عبور از تنگناهای صعب العبور نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از انقلاب کاملا مشهود است .

 

وی با بیان اینکه؛ هیچ کس در هیچ کجای مملکت نباید نباید از داشتن خانه محروم باشد، گفت: بر دولت اسلامی است که برای مسئله مسکن چاره بیندیشد وبر همه ی مردم است در این مورد همکاری کنند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسی در زمینه های تشخیص و تغیر نیازمندی های مسکن مردمان اعم از روستایی و شهری، فراهم آوردن اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه های دولت و ایجاد واحد های مسکونی ارزان قیمت با مشارکت مردم در روستا ها و کمک به تغییر مصالح ساختمانی ارزان قیمت در کنار اجرای طرح روستایی از مهمترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد