لزوم ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" بر فراز صندلی های مدیریتی

کد خبر: 301159
|
09:12 - 1396/12/12
نسخه چاپی
لزوم ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" بر فراز صندلی های مدیریتی
اسلام آبادخبر: یکی از چالش های فعلی کشور، وجود مدیران پروازی و دوتابعیتی است که بایستی برای حل این معضل کاری کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، اخیرا وزارت کشور طی دستورالعملی به فرمانداران هشدار داده در محل خدمت خود سکونت داشته باشند؛ این اقدامی برای کاهش مدیران پروازی است؛ مدیرانی که معلوم نیست به دلیل قحط الرجال بودن انتخاب شده اند یا کاربلدی.

یک سال پیش هم معاون اول رئیس جمهور برای زمین گیر کردن مدیران پروازی دست به قلم شد؛ همچنین وزیر نفت نیز بعد از یک حاثه در تاسیسات نفتی سعی کرد به دنبال بهره وری پایین مدیران پروازی با به کارگماردن این مدیران مخالفت کند.

مدیران پروازی نمی توانند به لحظه تصمیم گیری کنند

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: وقتی حادثه ای رخ می دهد لحظه به لحظه مهم است بنابراین ممکن است در این موارد مدیر پروازی نتواند تصمیم گیری به موقع داشته باشد و این به ضرر جان و مال مردم است؛ همچنین این مدیران معمولا تنها دو سه روز وسط هفته در محل های کار خود حاضر می شوند.

اینکه چرا با وجود این دستورالعمل ها برخی ها در شرکت شستا به صورت پروازی، با مدرک غیر مرتبط آن هم با حقوق های بالا به کارگیری می شود جای تامل دارد؛ این شرایط در حالی است که مسئولان با جدیت از تلاش برای شناسایی و برخورد با مدیران دو تابعیتی خبر می دهند.

به گفته مسئولان اراده جدی جهت ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و متخصصین وجود دارد تا با جایگزینی مدیران پروازی بیش از پیش زمینه به کارگیری جوانان فراهم شود.

استانداران به همراه زن و بچه در استان خدمتی حاضر شوند

اخیرا نیز رئیس جمهور در دیدار با استانداران با خط و نشان کشیدن برای آنان خواستار ورود کامل آنان به حوزه خدمتی خود شده و گفته است: استانداران به کماله وارد مراکز شود یعنی نیمی از بار و بنه در یک استان دیگر نباشد بلکه یعنی زن و فرزند و همه در همان استان ساکن شود؛ بنابراین اگر همه بار و بنه را بستیم معلوم است برای خدمت گذاری کامل رفتیم زیرا اگر مشکلی هم در آن استان باشد وقتی زن و بچه باشد آن مشکلات ملموس تر است و زودتر برای رفع آن می کوشد، این در حالی است که مدیر پروازی یک پایش این ور جوب است و یکی آن ور جوب.

مدیران پروازی عامل افزایش ورشکستگی

پورمختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه استانداران و فرمانداران نوعا پروازی هستند وزارت کشور دستورالعمل ممنوعیت پروازی بودن را صادر کرده زیرا وقتی استاندار پروازی است فرمانداران نیز تحت الشعاع این مقوله قرار می گیرند.

وی افزود: در شرکت های بزرگ امروزی مدیرعامل در تهران مستقر است اما مسئولیت مدیریت در روزهای عدم حضور مدیرعامل به مدیرعامل داخلی واگذار می شود که همین امر سبب بروز ورشکستگی و عدم سوددهی جدی شرکت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مدیر پروازی و دو تابعیتی دو آفت نظام اداری کشور است که امید است با وجود وفور نعمت جوانان متخصص و متعهد کمتر شاهد به کارگماردن مدیران دو تابعیتی و پروازی باشیم که خود عامل بسیاری از وقایع هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد