برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در اسلام آبادغرب

کد خبر: 301273
|
11:50 - 1396/12/22
نسخه چاپی
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ( سبک زندگی اسلامی ودوری از آسیب های اجتماعی واعتیاد) با حضور مبلغین، مبلغات، روحانیون مستقر، هیئات مذهبی و مداحان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام  علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب پس ازخير مقدم به بيان تأثير تهاجم فرهنگي پرداخت وگفت : در گذشته که هجمه فرهنگ بيگانه به جامعه ما کمتر بود، مشکلات ما نيز کمتر بود و وظيفه ماست که با عمل به دستورات دين، نزديکي به قرآن و اهل بيت عليهم السلام و رعايت حدود شرعي به مقابله با تهاجم فرهنگي بيگانگان و رفع مشکلات خود بپردازيم.

 

 

وي ضمن اشاره به پاره اي از مشکلاتي که در اثر برخي اشتباهات بوجود مي آيد و پشيماني به همراه دارد ، هوشياري و مشورت با اشخاص امين و مورد اعتماد را راه پيشگري از بروز اشتباهات دانست و به ارائه توصيه هاي لازم پرداخت.

 

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب هدف از برگزاري اين کارگاه را آَشنائي با مضرات مواد مخدر خاطرنشان کرد: اکثر افرادي که خانواده متلاطم دارند ، معتاد درآن خانواده هست و اکثر گرفتاري ها و آسيب هاي خانوادگي همچون طلاق ، به اعتياد بر مي گردد .

 

 

وي با بيان اينکه اعتياد منشأ تمام بدبختي ها در جامعه ما هست گفت : دشمن با رواج اعتياد قصد تيشه زدن به ريشه جامعه ما را دارد ، اما با هوشياري و همت جوانان ما ناکام خواهد ماند .

 

 

در ادامه  این کارگاه  آموزشی  کارشناس علی اصغر نظری  از شبکه بهداشت ودرمان اسلام آبادغرب بود که در سخنانی بیان داشت : شکی نیست که سلامت خانواده و به کارگیری روش ها و مهارتهای موثر فرزند پروری در بزرگ کردن فرزندان نقشی اساسی دارد.

 

 

وی افزود: خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گزاری مناسب ونظارت بر زندگی فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند

 

 

نظری  به رابطه اعتقادات و معنویت با مبتلا شدن به آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد پرداخته شد گفت: آشنایی با انواع مواد مخدر و تأثیرات مواد روان‌گردان بر سلامت روحی  وجلوگیری از مبتلا شدن به آنها همگی به اعتقادات ومعنویت در فرود بستگی دارد.

 

 

کارشناس علی اصغر نظری   خاطرنشان کرد : هدف از این کارگاه آموزشی، تاریخچه مصرف مواد، شیوع­شناسی در جهان و ایران، بهداشت روانی و تعریف مفاهیم و جنبه های زیستی شناختی مصرف مواد. طبقه بندی مواد و اشکال آن، روش مصرف، آثار کوتاه و بلند مدت، عوامل اثرگذار، عوارض و پیامدهای مصرف مواد، عوامل زمینه ساز مصرف مواد و عوامل خطر و محافظ، پیشگیری اولیه از اعتیاد می باشد.

 

 

وی با اشاره به افزایش میزان مواد مخدر و کاهش سن اعتیاد در جامعه گفت: جایگزین کردن تفریحات سالم و آشنا کردن افراد از کودکی به عواقب مواد مخدر می تواند در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر موثر باشد.

 

 

نظری تاکید کرد: آگاه سازی خانواده ها باعث آگاهی فرزندان آنان و کاهش تعداد معتادان به مواد مخدر در جامعه می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد