از آتنا تا ایمان؛ همه جنایت‌هایی که در سال ۹۶ بر کودکان رفت

کد خبر: 301347
|
11:23 - 1397/01/06
نسخه چاپی
 از آتنا تا ایمان؛ همه جنایت‌هایی که در سال ۹۶ بر کودکان رفت
اسلام آبادخبر: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین انگشت اتهام در رابطه با آزار کودکان و هم چنین قتل آنها، ناپدری و یا نامادری‌ها را نشانه گرفته است

به گزارشاسلام آباد خبر،نفیسه توکلی: مروری بر پرونده های جنایی سال ۹۶ نشان می‌دهد که کودکان در برابر جنایت و کودک آزاری هر سال بی پناه تر از قبل، آماج بی مهری ها قرار گرفته اند.

هرچند که قوانین برای لزوم جلوگیری از کودک آزاری وجود دارند اما به نظر می رسد بازدارندگی آنها به قدری نیست که کودکان بی‌پناه بتوانند در سایه حمایت از این قانون قرار بگیرند.

مروری بر اخبار رسانه ها نشان می دهد سالی که گذشت برای کودکان سال پرمخاطره ای بوده است. هرچند همه اخبار مربوط به قتل آن هم قتل کودکان توسط رسانه ها عمدتا به دلالیل مختلف اعم از عدم اطلاع خبرنگاران بازتاب داده نمی شود اما همین اخبار منتشر شده کافیست تا وخامت اوضاع برایمان مشخص شود.این موضوع زمانی وخیم تر می شود که بدانیم در رابطه با موضوع کودک آزاری اطلاعت بسیار کمتری در دست است چرا که عمده کودک آزاری ها توسط والدین و افراد نزدیک کودکان صورت می گیرد و بسیاری از این موارد به پلیس گزارش داده نمی شود.

بررسی بر اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها از ابتدای سال 96 تا پایان حکایت از وقوع 30 قتل که قربانیان آن کودکان بودند دارد. هم چنین 4 مورد از کودک آزاری هایی که منجر به قتل کودک نشده اما آنها را تا لبه مرگ کشانده نیز توسط رسانه ها بازتاب داده شده است.

به جز این اخبار، خبر ازار و اذیت کودکان توسط مردی به نام ایمان که اوایل دی ماه ۹۶ رسانه ای شد نیز واکنش های فراوانی در پی داشت. مرد جوانی که ایمان نام داشت در حالی به شش مورد ازار و اذیت پسر بچه ها در کانال آبی واقع در شرق تهران اعتراف کرد که 10 سال قبل نیز به یک کودک دیگر تجاوز کرده بود.

آنچه که در این اخبار منتشر شده، حکایت از این دارد که کماکان نقش مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه در وقوع این نوع جنایت ها بسیار پررنگ بوده است.

بررسی بیشتر این اخبار نشان می دهد که بیشترین انگشت اتهام در رابطه با آزار کودکان و هم چنین قتل آنها، ناپدری و یا نامادری ها رانشانه گرفته است به طوری که سه قتل و هم چنین دو کودک آزاری که منجر به قتل نشده از سوی ناپدری و یا نامادری این کودکان به وقوع پیوسته است.با این حال کماکان والدین بزرگترین قاتلان فرزندانشان هستند چه اینکه بررسی اخبار مربوط به قتل و آزار و اذیت کودکان منتشره در این جدول نشان می دهد 6 قتل توسط مادران و 5 قتل هم توسط پدران به وقوع پیوسته است.والدین در دو مورد از قتل های ذکر شده در این جدول نیز به صورت مشترک متهم به قتل فرزندانشان هستند.

نقش اقوام درجه یک نیز بنابرآنچه که از اطلاعات این جدول به دست امده بسیار پررنگ است به طوری که از بین این 30 فقره قتل 4 مورد توسط عموهای این کودکان به وقوع پیوسته است.

آتنا، بنیتا، ابوالفضل و ملیکا که اتفاقا بیشتر از سایرین اخبار مربوط به قتل آنها در رسانه ها بازتاب داده شد چهار کودکی هستند که توسط غریبه ها به قتل رسیدند. آتنا دختر هفت ساله پارس آبادی که برای خوردن آب به مغازه کنار بساط دستفروشی پدرش رفته بود توسط اسماعیل رنگرز مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید.بنیتای هشت ماهه در حالیکه خودروی پدرش توسط دو سارق ربوده شد پس از آنکه چند روز بدون اب و غذا در داخل ماشین مانده بود از شدت گرما جان داد.ابوالفضل 11 ساله که برای دیدن کبوتر به قربانگاه مرد جنایتکار رفته بود در پی ضربات متعدد چاقو به قتل رسید و ملیکا کودک 8 ساله هفتکلی هم توسط پسر همسایه شان که می خواست گوشواره هایش را بدزدد به قتل رسید.

در این بین اما سرنوشت قتل دختر 4 ساله ملاردی که جسدش در سطل زباله پیدا شد و آثار کودک آزاری بر پیکر او مشهود بود و هم چنین کودک سه ساله پیرانشهری که جسدش در تنور خانه همسایه پیدا شد نا معلوم است چرا که در رسانه ها خبری درباره علت قتل و اینکه سرانجام این دو معمای جنایی چه شده است منتشر نشد.

تنها یک قتل دیگر اما در این بین که به صورت ناخواسته رخ داده وجود دارد که مربوط به عملیات پاکسازی پلیس برای مبارزه با فروشندگان مواد مخدر در کوی پیام نور دزفول است که در پی آن یک نوزاد در اثر شلیک گلوله کشته شد.

هرچند که بررسی دقیق آماری و هم چنین چرایی وقوع جنایت ها علیه کودکان به ساعت ها و روزها کار کارشناسی نیاز دارد اما همین بررسی اجمالی حکایت از این دارد که کودکان کماکان در برابر آسیب ها بی دفاع هستند و قاوانین نیز نتوانسته اند از آنها حمایت لازم را به عمل آورند.

تاریخ

محل قتل

قربانی

جزییات ماجرا

96/07/02

مشهد

دختر بچه 5 ساله

ناپدری این کودک پس از مشاجره با مادر او ،چندین بار کودک را به زمین کوبین به طوریکه پس از انتقال کودک به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد مشخص شد او تحت شکنجه قرار داشته و چندین جای بدنش شکسته است.این کودک دچار مرگ مغزی شد.

96/2/28

سلماس

دو دختر بچه  40  روزه و 6 ساله

در پی جنایت خانوادگی و به رگبار بسته شدن 6 عضو یک خانواده با گلوله این دو کودک نیز کشته شدند.

96/3/24

زاهدان

کودک 6 ماهه

مادر این کودک در پی یک ازدواج اجباری دست به کشتن فرزند خود با ضربات چاقو زد .این زن پس از قتل کودکش خودکشی کرد.

96/3/28

پارس آباد

آتنا 7 ساله

آتنا دختر پارس آبادی توسط اسماعیل جعفرزاده ملقب به اسماعیل رنگرز مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسید.

96/4/04

مانه و سملقان

سه کودک سه ،6 و هشت ساله

زن بیست و نه ساله ای که خود شش ماهه باردار بود سه کودک خود را به قتل رساند و سپس خودش اقدام به خودکشی کرد اما نجات یافت.

96/4/08

تهران

امیر علی سه ماهه

در پی مشاجره پدر امیر علی با مادرش بر سر طلاق،وی عصبانی شد و چندین بار به صورت امیر علی سیلی زد.پس از انتقال کودک به بیمارستان آیت الله کاشانی اعلام شد کودک بر اثر ضربات وارده به سر به قتل رسیده است.

96/4/10

اسلامشهر

آنیتا 6ساله 

کودک آزاری توسط ناپدری

96/4/24

کرج

کیمیا 7 ساله

کیمیا 70 بار از سوی پدر ناتنی خود مورد تجاوز قرار گرفته بود. این مرددر بازجویی ها اعتراف کرد که شیطان پرست بوده و به خاطر کیمیا با مادر او ازدواج کرده است

96/4/29

تهران

بنیتا 8 ماهه

بنیتا کوچولو پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶، در حالی که درون خودروی پراید پدرش بود، ربوده شد و پس از شش روز، در بامداد ۴ مرداد، جسد او پیدا شد. کودکی که ۶ روز داخل خودروی به سرقت رفته پدرش با شیشه‌های بسته و درهایی که قفل نبودند در کنار خیابانی خلوت از گرسنگی و تشنگی جان داد. او به دلیل باقی ماندن در خودرو و شدت گرما جان داده بود.

96/5/04

پیرانشهر

کودک 3 ساله

جسد این کودک در تنور خانه همسایه پیدا شد و علت مرگ او از سوی رسانه ها اعلام نشد

96/5/25

کرمانشاه

سارینا 10 ساله

سارینا توسط مادرش که اعتیاد شدیدی به شیشه داشت مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.

96/6/17

تهران

ابوالفضل 11 ساله

این کودک پس از آنکه از سوی پسر کبوتر باز به بهانه نشان دادن کبوتر به قربانگاه کشیده شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت با 50 ضربه چاقو به قتل رسید.

96/6/28

تهران

آیلین 4 ساله

در پی یک جنایت خانوادگی حوالی پاسگاه نعمت آباد عموی خانواده به نام اکبر 55 ساله همسر برادرش و هم چنین یک دختر او را به قتل رساند. برادرزاده دیگر که 10 سال سن داشت توانست جان سالم به در ببرد.

96/6/29

ملارد

دختر بچه 4 ساله 

جسد این کودک در حالی در سطل زباله پیدا شد که پزشکی قانونی آثار متعدد جراحات و ضرب ناشی از کودک آزاری بر روی پیکر این کودک را تایید کرده است.

96/6/29

اسلام آباد غرب

دو دختر 4 و 10 ساله

پدر این دو کودک بعد از اینکه آنها را به همراه مادرشان به قتل رساند خود نیز خودکشی کرد.

96/7/10

هفتکل

ملیکا 8 ساله

ملیکا توسط پسری که تنها 14 سال سن داشت و می خواست گوشواره های او را بدزدد به قتل رسید.

96/7/12

فسا

کودک سه ساله

این کودک توسط مادرش که بعدا مشخص شد در پی مشکلات مالی و خانوادگی دچار حالت روحی نا متعادلی بوده با ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن به قتل رسید.مادر این کودک سپس خانه شان را به اتش کشید و خود نیز قصد خودکشی داشت که پیش از آن توسط پلیس دستگیر شد.

96/7/16

تهران

هاتف دوساله

این کودک دو ساله در پی خوردن شربیت متادون به کام مرگ فرو رفت و پلیس پدر او را بازداشت کرد

96/7/22

رشت

اهورا 2 ساله

اهورا پس از آزار و اذیت از سوی ناپدری اش توسط او به قتل رسید.

96/7/25

دزفول

یک نوزاد

در پی عملیات پلیس برای طرح ضربتی مبارزه با فروشندگان مواد مخدر در کوی پیام نور این شهر یک نوزاد به ضرب گلوله کشته شد.

96/7/27

فاضل آباد گلستان

کودک دو ساله

در پی اختلافات خانوادگی فردی با خانواده عمویش ،مرد مهاجم وی و خانواده اش را مورد هدف گلوله قرار داد که در پی این حادثه کودک به قتل رسید.

96/9/06

گنبدکاووس

محمددو ساله

 محمد توسط پدرش که معتاد به شیشه بود مورد کودک آزاری قرار گرفت و در پی شدت جراحات و آسیب های وارده به قتل رسید.

96/9/13

بجنورد

پسر بچه دو ساله

این کودک توسط نامادری اش دچار ضربه مغزی شد و به کام مرگ فرو رفت.

96/9/27

هرمزگان

دختر بچه دوساله

این کودک توسط پدرش که به شیشه اعتیاد داشت مورد کودک آزاری قرار گرفت و کشته شد.

96/11/17

تهران

زهرا سه سال و نیم

این کودک توسط مردم در پارک پیدا و به بیمارستان اشرفی منتقل شد.پزشکان می گویند زهرا به شدت مورد کودک آزاری قرار گرفته و آسیب های متعددی در اندام تحتانی و فوقانی او به چشم می خورد.

96/12/01

تهران

کودک 10 ماهه

والدین این کودک پس از انتقال او به بیمارستان مدعی شدند او از روی مبل افتاده حال اینکه بازپرس تشخیص داد این حادثه در پی کودک آزاری اتفاق افتاده است.این کودک به کام مرگ رفته است.

96/12/05

تهران

کودک 5 ساله

این کودک در پی خوراندن متادون توسط والدینش به قتل رسید.

96/12/15

تهران

پسر 8 ساله

در پی یک جنایت خانوادگی در تهرانسر مرد 42 ساله ای همسر و فرزندش را به قتل رساند.

96/12/24

بندر ماهشهر

پسر بچه 6ماهه

پدر این کودک در پی اختلافات خانوادگی دست به قتل نوزاد خود زد.

 

منبع: خبر آنلاین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها