دکتر فلاحت پبشه:

ظرفیت کالای قاچاق هر ساله حدود ۲۵ میلیارد دلار هست/قاچاقچیان بزرگ به دام نمی افتند

کد خبر: 301348
|
11:35 - 1397/01/06
نسخه چاپی
ظرفیت کالای قاچاق هر ساله حدود ۲۵ میلیارد دلار هست/قاچاقچیان بزرگ به دام نمی افتند
اسلام آبادخبر: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد لزوم تحقق شعار سال ۹۷ یعنی پشتیبانی از کالای ایرانی، اظهار کرد: برای آنکه کشورمان متهم به نام‌گرایی نشود، باید از نام‌گذاری هر سال بررسی دقیقی به عمل آید.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد لزوم تحقق شعار سال ۹۷ یعنی پشتیبانی از کالای ایرانی، اظهار کرد: برای آنکه کشورمان متهم به  نام‌گرایی نشود، باید از نام‌گذاری هر سال بررسی دقیقی به عمل آید.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به اندازه ایران شعار پشتیبانی از تولید داخلی داده نمی‌شود و هیچ کشوری هم به اندازه ایران به تولیدش عارضه نمی‌زند، دنبال کرد: قاچاق کالا در ایران هر ساله قاتل حدود ۲ میلیون شغل هست که این ظرفیت فراوان از کالای قاچاق برابر با دو سال کارکرد عمرانی کشور هست.

هیچ قانونی جلودار قاچاقچیان نیست

فلاحت‌پیشه در مورد کارهای مجلس برای پشتیبانی از کالای ایرانی، متذکر گردید: بنده از طراحان تحقیق و تفحص از روند مقابله با قاچاق کالا بودم، بر طبق اطلاعاتی که تاحالا حاصله هست، در ازای هر یک میلیارد تومان حجمی که از کالای قاچاق به قاچاقچیان بزرگ و مصون از تعقیب می‌رسد، منحصرا ۹ میلیون تومان به کولبران، مرزنشینان و صاحبان مجوز ته‌لنجی می‌رسد و برای تحقق شعار سال باید با این اشخاص که از رانت قدرت بهره مند می باشند، برخورد جدی گردد.

 حجم کالای قاچاق هر ساله حدود ۲۵ میلیارد دلار هست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه با بیان اینکه برآوردها بیانگر از آن هست که هر ساله حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ظرفیت کالای قاچاق در کشور هست، اظهار کرد: ظواهر بیانگر از آن هست که قاچاق در کشورمان سیستماتیک و مبتنی بر رانت قدرت هست و قدرتمداران می باشند که قاچاق را انجام می‌دهند و تولید داخلی را از بین برده‌اند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به تحقیق و تفحص از سرنوشت اموال تملیکی در زمینه تحقق شعار سال، اظهار کرد: اموال تملیکی آن دسته از اموالی می باشند که از قاچاقچیان گرفته می‌شود، اما این اموال و کالاها اغلب سوزانده نمی‌شوند، به مزایده  گذاشته می‌شوند و حتی گاها به خود قاچاقچیان برمی‌گردد.

قاچاقچیان کوچک به دام می‌افتند

وی با بیان اینکه این اموال تملیکی طبق معمول دو مرتبه به همان قاچاقچیان می‌رسد که به چرخه تولید کشور عارضه می‌زنند، اضافه کرد: متاسفانه تنها قاچاقچیان کوچک به دام می‌افتند.

بازفروش اموال تملیکی؛ بدترین نوع پول‌شویی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه با تاکید بر اینکه باید مشخص گردد که وقتی مزایده‌ها و فروش این اموال صورت می‌گیرد، پولش کجا می‌رود، تصریح نمود: بدترین نوع پول‌شویی بازفروش اموال تملیکی و کشف شده هست که در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی هست.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص دیگری در مجلس در مورد سرنوشت بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی هست که به نام تولید داده گردید اما برای تولید ایرانی استفاده نشد، در حال بررسی هست، اظهار کرد: این پول از تولیدکننده و به نام تولید گرفته شده اما مستقیم وارد عرصه قاچاق کالا و یا تجارتی شده که در بدترین نوع و در قالب سیستم منفی پول‌شویی وارد اقتصاد کشور شده هست./باشگاه خبرنگاران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد