نمایندگان مردم استان کرمانشاه در گفتگوهایی مطرح کردند؛

حمایت از کالای ایرانی دوای درد بیکاری است/ از اهمیت مبارزه با قاچاق کالا تا ضرورت فرهنگ سازی

کد خبر: 301360
|
10:02 - 1397/01/08
نسخه چاپی
حمایت از کالای ایرانی دوای درد بیکاری است/ از اهمیت مبارزه با قاچاق کالا تا ضرورت فرهنگ سازی
نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوهایی بر اهمیت شعار امسال تاکید کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگارمرصادبا اشاره به شعار سال مبنی بر"حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: نه تنها وظیفه ملی بلکه وظیفه انسانی همه ماست که به تحقق این شعار کمک کنیم زیرا تحقق آن نه تنها به عزت ملی کمک خواهد کرد بلکه موجب خواهد شد وضعیت معیشت زندگی هزاران کارگر ایرانی بهبود یابد.

وی افزود: در حقیقت آنچه که در بحث حمایت از کالای ایرانی مهم بوده این است که ما به برادران و خواهران خود در صنعت دست یاری دراز کنیم تا آن ها را از شرایطی که شاهد آن هستیم، خارج کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این شعار نه تنها برای مسئولین بلکه برای تمام جامعه است. از دورترین روستاهای کشور تا پایتخت نشینان را شامل می شود. همه بایستی به کالای ایرانی کمک کنیم؛ در حقیقت شعار امسال یک پویش ملی است.

وی به وظایف مسئولین و مردم در خصوص تحقق شعار امسال خاطر نشان کرد: مسئولین بایستی در راستای حمایت از صنایع قدم بردارند. همچنین دیگر وظیفه آن ها این است که از واردات غیرضروری جلوگیری کنند. دیگر وظیفه آن ها اهتمام جدی برای مبارزه با قاچاق کالا هست.

مصری خاطر نشان کرد: مردم نیز وظیفه دارند تا کالای وطنی خودشان را بخرند. زیرا این خرید آن ها رونق اقتصادی ایجاد می کند، اشتغال زا خواهد بود که در نهایت خود آن ها نیز از این اقدامشان سود می برند.

حمایت از کالای ایرانی دوای درد بیکاری است

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه بیش از سایر نقاط کشور مشکلات بیکاری را تجربه کرده اند، اظهار داشت: بدون شک یکی از مهم ترین دلایل آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه عدم توجه به کالاهای ایرانی بوده است. این بی توجهی می تواند هم مستقیم باشد و هم غیر مستقیم. بی توجهی مستقیم، عدم حمایت از کالاهای ایرانی بوده و بی توجهی غیر مستقیم از طریق واردات کالاهای غیرضروری و قاچاق در کشور بوده است.

وی افزود: شعار امسال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" دوای درد چند ساله بیکاری استان کرمانشاه است. جوانان کرمانشاهی در انتظار این هستند تا هم وطنان آن ها با تحقق این شعار بتوانند به اشتغال آن ها کمک کنند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: در شرایط که دشمنان به دنبال آن هستند که به کشور ما ضربه بزنند، ما ایرانیان بایستی در جبهه هایی که دشمن از طریق آن ها حمله می کند، دفاع کنیم. در جبهه اقتصادی ما بایستی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

نادری اظهار امیدواری کرد تا در صورت توجه جدی به شعار امسال گامی مهم در جهت حل مشکلات برداشته شود.

تولید کنندگان کالای ایرانی رزمندگان امروز ما هستند

فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: همانطور که در زمان جنگ مردم ایران به رزمندگان حاضر در جبهه های نبرد کمک می کردند، حالا هم زمان کمک دوباره مردم به رزمندگان در جبهه ای دیگر فرا رسیده است. رزمندگان امروز ما کسانی هستند که کالای ایرانی تولید می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تحقق شعار سال گفت: حمایت از کالای ایرانی اصل مهمی است که مردم و مسئولین بایستی در راستای تحقق آن قدم بردارند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چند سالی است که اقتصاد مقاومتی مطرح است که یکی از اصول آن توجه به کالاهای ایرانی است. امسال هم به صورت ویژه شعار سال به حمایت از کالای ایرانی اختصاص یافته که نشان از اهمیت بالای این مسئله است.

وی گفت: اگر کالای ایرانی حمایت شود، در حقیقت صنعت حمایت می شود و حمایت از صنعت موجب رونق اقتصادی می شود و سود رونق اقتصادی را تمام کشور می برند.

نماینده مردم سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این راستا فرهنگ سازی موضوع بسیار مهمی است که این مسئله وظیفه اصحاب رسانه و هنرمندان است.

اهمیت مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از کالای ایرانی

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تحقق شعار امسال در برهه تاریخی فعلی بسیار مهم است. اقتصاد ما نیازمند کمک است و یکی از راه های حمایت از آن نیز حمایت از کالای ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی ابعاد مختلفی دارد، گفت: یک بخش از آن حمایت از تولید است یعنی 3 قوه کشور با استفاده از اختیارات خود از تولید ایرانی به صورت مستقیم حمایت کنند. بخشی دیگر حمایت از طریق مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از کالای ایرانی گفت: قاچاق کالا موجب سوزاندن گسترده مشاغل در کشور می شود و بایستی در راستای مبارزه با این پدیده شوم سیاست های جدی تری پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: تحقق شعار امسال نتایج مثبت فراوانی خواهد داشت و یک عزم ملی و همگانی نیاز داریم تا به سمت تحقق آن حرکت کنیم.

جایگاه مهم فرهنگ سازی در تحقق شعار سال

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بایستی در راستای حمایت از کالای ایرانی مورد توجه قرار بگیرد، مبارزه با رقیب جدی آن یعنی کالای قاچاق است. افزایش سیاست های تنبیهی برای قاچاق کالا راه حلی جدی برای مبارزه با این پدیده آسیب زاست.

وی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از کالای ایرانی گفت: علاوه بر قوای دیگر مجلس نیز وظیفه دارد تا با تدوین قوانین حمایتی از کالای ایرانی در راستای تحقق شعار سال قدم بردارد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت فرهنگ سازی نیز تاکید کرد و گفت: رسانه ها نیز بایستی با معرفی کالاهای ایرانی به مردم، آن ها را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند.

وی گفت: بایستی برای مردم نتایج تحقق شعار امسال تبیین شود زیرا اگر به صورت کامل این مهم تبیین شود مردم خودشان برای حمایت دست به کار خواهند شد.

حل معضل بیکاری در گرو خرید کالای داخلی است

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگارمرصاد، اظهار داشت: اگر مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی و کالای داخلی توجه کنند مشکلات بیکاری جوانان به سهولت حل می شود.

وی افزود: تا زمانی که به بخش تولیدی شرکتها، کارگاه ها و کارخانه ها توجه نشود و نیروی کار آنان فعال نشود مانند سالهای قبل توفیقی در رفع بیکاری نخواهیم داشت.

جاسمی با اشاره به اینکه مسیر خوبی در نظر گرفته شده، گفت: دولت نیز باید به این مسیر توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: نگاه ویژه به کالاهای داخلی سبب می شود شرایط خوبی ایجاد شده تا جوانان در قسمت های مختلف به کارگیری شوند.

لزوم تلاش برای دستیابی به استقلال اقتصادی بالنده در کنار استقلال سیاسی

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حسن سلیمانی در گفتگو با دیوانگاه با اشاره به منویات رهبری و انتخاب شعار سال اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای هرسال همیشه عامل وحدت ملی می شود، امسال نیز همچون سنوات گذشته بیانات همه جانبه و کاملی در خصوص حمایت از تولید ملی و کالای داخلی عنوان کردند.

وی افزود: سخنان رهبر انقلاب در بر گیرنده توجه به  سرمایه گذاری و توان داخلی، رشد، توسعه و استقلال اقتصادی، جلوگیری از نفوذ بیگانگان در تصمیمات داخلی، جلوگیری از خام فروشی و تلاش در راستای جداکردن نفت از اقتصاد ملی بود تا دولت و مجلس با همراهی مردم بتوانند با توجه به اقتصاد مقاومتی ظرفیت های موجود را به ثروت، تولید و شغل تبدیل کنند.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  البته زیربنای تولید باید ارتقاء کیفیت و رقابت باشد و لازم است کیفیت، کمیت و قابلیت در کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم به یک استقلال اقتصادی بالنده در کنار استقلال سیاسی دست پیدا کنیم.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: اتکا به خارج یعنی تصمیم گیری دیگران برای اقتصاد کشور، ما باید از نسل جوان خود حمایت کنیم و از ظرفیت های قانون بودجه در راستای اشتغال و بکارگیری جوانان استفاده شود.

وی افزود: اگر جوان ما منتظر باشد که کسی آنها را بکارگیری کند این اشتباه است، فرقی نمی کند که کارفرما دولت باشد یا دیگری، ولی اگر خود شغل ایجاد کند و کار اقتصادی انجام دهد خودش کارفرما می شود.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس موظفند موانع و مشکلات پیش روی اشتغال جوانان از جمله موانع و مشکلات تولید، اخذ مجوزهای مختلف و بروکراسی اداری را برطرف کند.

سلیمانی اظهار داشت: آتش به اختیار یعنی اینکه خودمان اقدام کنیم و منتظر نمانیم کسی برای ما کاری بکند تا بر اساس شرایط موجود بتوانیم دستور دهنده باشیم چرا که قابلیت اصلی ما سرمایه انسانی است و باید هدایت شود.

وی افزود: زمینه برای تولید و اشتغال فراهم است چون هم دولت مسئولیت کار را بر عهده دارد و هم تکلیف قانونی در برنامه ششم است و اینکار جز با حمایت مردم امکان پذیر نیست.

 

انتهای پیام/حمایت از کالای ایرانی دوای درد بیکاری است/ از اهمیت مبارزه با قاچاق کالا تا ضرورت فرهنگ سازی

 

 

  •  

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها