رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب خبر داد:

بازدید بیش از ۵۴۰۰۰ نفر از بقاع متبرکه اسلام‌آبادغرب طی نوروز

کد خبر: 301370
|
19:36 - 1397/01/12
نسخه چاپی
بازدید بیش از ۵۴۰۰۰ نفر از بقاع متبرکه اسلام‌آبادغرب طی نوروز
اسلام آبادخبر: رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب از بازدید ۵۴ هزار و ۸۰ نفر از بقاع متبرکه شهرستان اسلام‌آبادغرب طی نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صفدر پروین تبدیل بقاع متبرک به قطب‌ فرهنگی را یکی از اهداف طرح آرامش بهاری دانست و گفت: اجرای این طرح می تواند اثرات مثبتی بر اقشار مختلف به خصوص نسل جوان داشته باشد.

 

 

رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: طرح آرامش بهاری در 6 بقعه تحت تصدی اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب در حال اجراست. براساس بقعه احمد بن اسحاق سرپلذهاب نیز یکی از بقاع تحت تصدی اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب است.

 

 

وی افزود: مبلغان دینی در این طرح فرصت را غنیمت شمرده و در خیمه های معرفت به بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات و مسائل دینی می پردازند.

 

 

رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب اظهار داشت: تا کنون برنامه های مختلفی از جمله ویژه برنامه تحویل سال، خیمه های معرفت، قرآن بخوان و جایزه بگیر، مسابقات فرهنگی و... در این بقاع اجرا شده که مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است.

 

 

وی خدمات رسانی به مسافران و زائرین و ترویج دین را از دیگر اهداف طرح آرامش بهاری دانست و خاطر نشان کرد: تا امروز در مجموع 54 هزار و 80 نفر از بقاع متبرکه بازدید کردند.

 

 

پروین بیان داشت: از این میزان در بقعه امامزاده حسن 7 هزار و 660 نفر، زیارتگاه داوود بان زرده( جامعه اهل حق) 10 هزار و 520 نفر، امام زاده قاضی الکیا 4 هزار و 935 نفر، زیارتگاه بابا یادگار(جامعه اهل حق) 13 هزار و 820 نفر، احمد بن اسحاق سرپلذهاب 14 هزار و 445 نفر تا کنون حضور داشتند.

 

 

به گفته پروین در بقعه امام زاده حسن(ع) حدود 13 زائر سرا برای اسکان شبانه مسافرین و زائرین وجود دارد که دراختیار آنها قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: از آنجا که بقعه احمد بن اسحاق در زلزله اخیر تخریب شده است و در دست بازسازی است، لذا با نصب کانکس و چادر و برپایی خیمه معرفت از مهمانان و زائران استقبال می شود.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که طرح آرامش بهاری باید مایه آرامش روحی و روانی مسافران باشد، تمام تلاش خود را با کمک دستگاههای امنیتی و نظامی، هلال احمر و دیگر ارگانهای مربوطه به کار گرفته ایم تا با خلق لحظات شاد در کنار هموطنان باشیم./مهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد