دکتر فلاحت پبشه مطرح کرد:

فراخواندن ضامنین مردم زلزله زده به بانک ها در شب عید/ عید زلزله زدگان خراب شد

کد خبر: 301371
|
19:41 - 1397/01/12
نسخه چاپی
فراخواندن ضامنین مردم زلزله زده به بانک ها در شب عید/ عید زلزله زدگان خراب شد
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت به وعده های خود در مناطق زلزله زده عمل نکرد، گفت: در شب عید ضامنین مردم زلزله زده به بانک ها فراخوانده شدند و عید زلزله زدگان را خراب کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه، گفت: بعد از این زلزله دولت اعلام کرد که طبق قانون تسهیلاتی که مردم زلزله زده داشتند، باز پرداخت و اقساط آنها به مدت 2 سال به عقب می افتد که مهلت 2 ساله به زلزله زدگان داده شد.

 

 

وی با بیان اینکه کل تسهیلات مردم این مناطق هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: متاسفانه در شب عید برخلاف وعده داده شده، ضامنین مردم از سوی بانک ها فراخوانده شدند و اعلام کردند که باید اقساط بخصوص اقساط چند ماه گذشته پرداخت شود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بر اثر زلزله چون فضای کسب و کار مردم از بین رفته، نمی توانند اقساط را پرداخت کنند.

 

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه مسئولین با فراخواندن ضامن های مردم، شب عید آنها را خراب کردند، افزود: این اقدام بانک ها موجب نارضایتی و یک بحران در منطقه شد.

 

 

وی با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهور به مناطق زلزله زده افزود: برخی از مردم به دلیل همین وعده های عمل نشده دولت به رئیس جمهور اعتراض کردند.

 

 

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در حالی از مردم زلزله زده خواسته که اقساط وام را پرداخت کنند که 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در دست 150 دانه درشت است و این تسهیلات مشکوک الوصول می باشد.

 

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: تسهیلات مردم مناطق زلزله زده در هر حال برگشت داده می شود اما تکلیف 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی مشخص نیست و بهتر است که مسئولین پیگیر این تسهیلات باشند.

 

 

وی با اشاره به گرمی هوا در کرمانشاه، گفت: در حال حاضر هوا در این مناطق در حال گرم شدن است و در هوای گرم منطقه شاهد عقرب و مار در منطقه زیاد می شود، انتظار داریم دولت برای رفع مشکلات مردم منطقه اقدام کند نه اینکه بر مشکلات مردم بیفزاید./الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد