علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

سران آل سعود به خاطر منافع دنیوی دین خود را فروخته اند/ کشورهای اسلامی باید در مقابل اقدامات گستاخانه عربستان ایستادگی کنند

کد خبر: 301395
|
19:55 - 1397/01/16
نسخه چاپی
سران آل سعود به خاطر منافع دنیوی دین خود را فروخته اند/ کشورهای اسلامی باید در مقابل اقدامات گستاخانه عربستان ایستادگی کنند
اسلام آباد خبر: علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل را زمینه ساز تباهی آل سعود دانستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی ها اخیراً در مصاحبه ای جنجالی با مجله آتلانتیک آمریکا اعلام کرد که "اسرائیلی‌ها حق دارند وطن داشته باشند."

البته او در ادامه این مصاحبه خود که با واکنش های گسترده در بین جوامع اسلامی مواجهه شده است از اشتراکات عربستان و اسرائیل هم گفت.
در هر حال این اظهارت محمد بن سلمان را بسیاری از صاحبنظران به عنوان تایید ضمنی به رسمیت شناختن کشور اسرائیل از سوی عربستان عنوان می کند در همین خصوص علمای اهل سنت شاخص جنوب شرق نیز سرانجام رفتارهای بدون منطق عربستان را تباهی دانسته اند.
 
تباهی عربستان نزدیک است
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه  موضوع فلسطین و قدس یک موضوع اسلامی، عربی و جهانی است ، اظهار کرد: متاسفانه مسلمانان غیر از نظام جمهوری اسلامی ایران که وظایف ورسالت خود را انجام می دهند جوامع بین المللی و کشور های عربی این وظفه را انجام نمی دهند.
وی با بیان اینکه هر نوع حمایت از اسرائیل و حمایتی که به ضرر مردم قدس باشد شرعا جوازی برایش وجود ندارد، ادامه داد: حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و حمایتی که منجر به ضرر مردم فلسطین شود کار خلاف شرع است و در دین مبین اسلام هیچ مجوزی ندارد.
 مولوی سلامی با اشاره به گفته های اخیر ولیعهد عربستان، اضافه کرد: این کشور منافع مشترک زیادی با مسلمانان دارد لذا باید حمایت از مسلمانان در راس امور وی باشد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن به صراحت می گوید شما اگر منافعی را دنبال می کنید که مخالف با دستور خدا و رسول است منتظر باشید روزی که تباهی و فساد شما را در بر می گیرد لذا منافع در اسلام ملاک نیست و منافع کل مسلمانان باید در اولویت باشد در غیر اینصورت این منافع در اصطلاح و عرف منفعت مجاز و حلالی نیست.
 
حمایت عربستان از رژیم اسرائیل موضوع تازه ای نیست
مولوی عبدالمجید شه بخش استاد دارالعلوم مکی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به شرایط نامناسب مردم فلسطین و کشتار بی رحمانه آنها توسط اسرائیل، گفت: می توانیم از مردم فلسطین حمایت کنیم.
وی با اشاره به مصاحبه اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان  که گفته اسرائیلی ها حق دارند وطن داشته باشند و ما با اسرائیل منافع مشترک زیادی داریم، ادامه داد: گفته های اینچنینی ولیعهد عربستان چیز جدیدی نیست این ها فقط منافع خود را نگاه می کنند و منافع اسلام و مسلمانان را اولویت قرار نمی دهند.
مولوی شه بخش ترس از کشور های اروپایی توسط عربستان را عامل حمایت این کشور از کشور هایی دانست که هزاران نفر از مردم فلسطین را به خاک و خون کشیده اند.
 
کشورهای اسلامی باید در مقابل اقدامات گستاخانه عربستان ایستادگی کنند
مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو  با خبرنگار عصرهامون با اشاره به فرمایشات رسول مکرم اسلام(ص) که فرمودند برادر دینی خود را یاری کن گرچه ظالم یا مظلوم باشد، خاطر نشان کرد: ملت فلسطین مظلوم هستند و می خواهند صهیونیست ها را از کشور خود بیرون کنند.
وی با بیان اینکه نزدیک به 70 سال است که صهیونیستی که اصلا جایگاهی ندارد به پشتوانه امریکا و اروپا بر این کشور سلطه یافته، تصریح کرد:  اسرائیلی ها نه تنها نمی گذارند فلسطینیان در قبله اول مسلمین نماز بخوانند که با نقض قواعد بین المللی غیرت مسلمانان را تحریک می کنند که کاش همه مسلمانان غیرت دینی و اسلامی خود را بروز می دادند و جلوی اینگونه حرکات را می گرفتند.
مولوی کریم زایی گفت:  اگر مسلمانان تنها رابطه تجاری خود را با صهیونیست ها قطع می کردند و سفارت این کشور را از کشور خود بیرون می کردند دیگر صهیونیست ها کاری نمی توانستند بکنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در ادامه با اشاره به ظلم عربستان در قبال مسلمانان اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند باید جلوی ظلم ظالم را گرفت یعنی اگر یک کشور اسلامی هم به دیگری ظلم می کند باید جلویش گرفته شود.
وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه همه مسلمانان است که درد و رنج و غم ملت فلسطین را داشته باشند، افزود: 16 شهید و 300 مجروح در فلسطین قتل و عام شدند اگر یک سرباز اسرائیلی را بکشند بمباران می کنند یعنی خون یک کافر از خون یک مسلمان رنگین تر است.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال بد جلوه دادن چهره اسلام هستند، ادامه داد: آخر امر اسلام بر همه اینها غلبه خواهد کرد و هیچ آئین و مکتبی بعد از او نخواهد آمد.
مولوی کریم زایی با اشاره به آیات قرآن و فرمایشات رسول مکرم اسلام(ص)گفت: اگر نیروی بزرگ اسلامی که اتحاد و وحدت ، تقوا و خدا ترسی است حفظ می شد امریکا و اروپا و شرق و غرب جایگاه و مکانی نخواهند داشت .
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه شرق و غرب به راحتی از منابع حیاتی مسلمانان سو استفاده می کند و مسلمانان را می کشند، افزود: این کشور ها با پراکنده کردن مسلمانان از هم منابع انسانی و حیاتی آنان را دارند از بین می برند .
وی در پایان اظهار کرد: بیت المال حق همه مردم مسلمان است لذا خداوند روز قیامت ملت هایی را هم که منابع اسلامی را بر علیه مسلمانان خرج کردند مواخذه می کند.
 
سران آل سود به خاطر منافع دنیوی دین خود را فروخته اند
مولوی عزیزالله نارویی  استاد حوزه علمیه مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه کشتار هر کجا و در هر دین و لباسی که انجام شود نزد خداوند مضنون است، گفت: برخی به خاطر منفعت دنیوی دین خود را فروخته اند حال آنکه منافع مشترک جای خود را دارد و نباید انسان هایی بی گناه و مظلوم کشته شوند.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید انزجار خود را نسبت به دشمنان با اعتراض و راهپیمایی و حمایت از مظلومان نشان دهند، گفت: اینکه یک طیف و گروهی اقدام به کشتار مردم بی گناه در شهر و کاشانه شان کنند اقدامی شرم آور است.
در تکمیل مطلب فوق بیان کرد:همانگونه که امام خمینی (ره) گفتند جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان قدس نام گذاری شده در این مناسبت ها باید از فرصت استفاده کرد و با شرکت در راهپیمایی ها و حمایت از مردم مظلوم این کشتارها را محکوم کنیم و بر علیه آن ها اعلامیه منتشر و اعتراض کنیم تا همگان متوجه شوند که چنین جرم و جنایاتی در دنیا انجام می شود.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد