عضو کمیسیون بودجه مجلس مطرح کرد:

چرا دولت سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را راه اندازی نمی کند؟

کد خبر: 301405
|
11:20 - 1397/01/18
نسخه چاپی
چرا دولت سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را راه اندازی نمی کند؟
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون بودجه مجلس، از عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران انتقاد کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، عبدالرضا مصری با اشاره به عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران در سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه، گفت: مجلس برای شفاف سازی دریافتی ها راه اندازی ثبت حقوق مقامات و مدیران را در برنامه ششم توسعه قانونی تصویب کرد که تا پایان سال نخست برنامه این سامانه باید راه اندازی می شد، که علیرغم تذکراتی که داده شده این سامانه راه اندازی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید اعداد پنهانی وجود دارد که این سامانه راه اندازی نمی شود که البته احتمال این موضوع کم است، افزود: ممکن است که در کنار مسائلی که با دولت مرتبط است، دولت اولویتی برای راه اندازی این سامانه قائل نباشد که این موضوع مورد پذیرش نیست چراکه در قانون صراحت سال اجرا دارد و از قانون های زمان بندی شده است و دولت را مکلف کرده که تا فلان تاریخ این قانون اجرایی شود.

برای مجلس روشن نیست که چرا در راه اندازی این سامانه تاخیر می افتد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ممکن است در دولت این موضوع که مسئولیت راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران بر عهده چه دستگاهی است مورد توافق قرار نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه برای مجلس روشن نیست که چرا در راه اندازی این سامانه تاخیر می افتد، یادآور شد: اگر دولت مکلف شده که این سامانه را راه اندازی کند به این معنا نیست که فقط باید حقوق کارکنان دولت در این سامانه قرار بگیرد، بلکه این سامانه باید حقوق و مزایای هر سه قوه را در نظر بگیرد و بحث حاکمیتی است و حقوق و مزایای کارکنان هر سه قوه باید در این سامانه قرار گیرد.

پیگیری مجلس برای راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران

مصری افزود: دولت تاکنون دلیل مشخصی برای عدم راه اندازی این سامانه اعلام نکرده است و مجلس اطلاعی از چرایی تاخیر در راه اندازی سامانه ندارد و شاید برای راه اندازی آن تاکنون اقدامی نشده و شاید در مراحل پایانی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم مشتاق راه اندازی این سامانه و شفاف سازی حقوق مقامات و مدیران هستند، تصریح کرد: نظارت بر اجرای تکالیف برنامه ششم وظیفه تمامی نمایندگان است به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه که حتما عدم راه اندازی این سامانه را پیگیری می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد