عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد:

تکذیب شایعه ارتباطی میان حمله سایبری و احتمال فیلتر شدن تلگرام/ برای تأمین بیشتر امنیت فضای مجازی باید به درون کشور اتکا کنیم

کد خبر: 301417
|
09:25 - 1397/01/19
نسخه چاپی
تکذیب شایعه ارتباطی میان حمله سایبری و احتمال فیلتر شدن تلگرام/ برای تأمین بیشتر امنیت فضای مجازی باید به درون کشور اتکا کنیم
اسلام آباد خبر:عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه مقابله با حملات سایبری مقاوم تر شویم، نسخه ای که میتوانیم ارائه دهیم پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در عرصه فناوری امنیت فضای مجازی است؛ این یک باید برای کشور است و چاره ای نداریم جز اینکه برای امنیت فضای مجازی به درون کشور اتکا کنیم.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص حملات سایبری شب گذشته به برخی از مراکز داده در کشور اظهار داشت: استفاده از سیسکوهای خارجی نمی تواند عامل این حملات باشد؛ چرا که اگر از سیسکوهای داخلی و یا خارجی با برند دیگری به جز برند فعلی که استفاده می شد باز هم در معرض حملات سایبری قرار می گرفتیم.

وی با بیان انکه این حمله به تجهیزات شبکه ای در کشور صورت گرفت است عنوان کرد: ممکن است حمله به زیرساخت های نرم افزاری در کشور هم صورت بگیرد که تنها به کشور ما هم اختصاص ندارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه مقابله با حملات سایبری مقاوم تر شویم، نسخه ای که میتوانیم ارائه دهیم پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در عرصه فناوری امنیت فضای مجازی است؛ این یک باید برای کشور است و چاره ای نداریم جز اینکه برای امنیت فضای مجازی به درون کشور اتکا کنیم.

جلیلی در ادامه گفت: حتی اگر اتکا و سرمایه گذاری در بازار داخلی را فراهم کنیم اینگونه نیست که هیچ خبری در خصوص ناامنی و حمله سایبری نشنویم؛ مهم این است که ابتدا زیرساخت های علمی، صنعتی و نیرو انسانی را در این زمینه قوی کنیم که اگر اتفاقات مشابه رخ دهد، بسیار سریعتر این مشکل شناسایی و رفع شود و تبعات آن نیز کمتر شود.

وی با اشاره به شایعات اخیر درباره فیلتر شدن تلگرام عنوان کرد: هیچ ارتباطی میان حمله سایبری جمعه شب و فیلتر شدن و یا رفع انحصار تلگرام وجود ندارد؛ این دو موضوع کاملا غیر مربوط هستند چرا که ارتباط فنی میان این دو مقوله وجود ندارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان تصریح کرد: تعداد دستگاه های سیسکو که در دنیا دچار این حمله شده اند بسیار زیاد بوده و این حمله منحصر به ایران نیست؛ چرا که این نوع سیسکو بسیار زیاد تولید شده و در کل کشورهای جهان توزیع شده که با این حمله سایبری اینترنت این کشورها دچار مشکل شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد