در دفتر امام جمعه شهرستان/

جلسه ساماندهی مناسبت ها و شئون فرهنگی اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 301428
|
14:30 - 1397/01/19
نسخه چاپی
جلسه ساماندهی مناسبت ها و شئون فرهنگی  اسلام آبادغرب برگزار شد
اسلام آبادخبر: جلسه ساماندهی مناسبت ها و شئون فرهنگی اسلام آبادغرب با محوریت جشن مبعث پیامبر اسلام (ص) در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،

صبح امروز با حضور جمعی از مدیران فرهنگی شهرستان جلسه ساماندهی مناسبت ها و شئون فرهنگی  اسلام آبادغرب با محوریت جشن مبعث پیامبر اسلام (ص) در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

خسرو تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب بعنوان دبیر این کمیته فرهنگی در این جلسه با اشاره به در پیش بودن مناسبت های عید مبعث و نیمه شعبان بر تمرکز و انسجام برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: فعالیت موسسات فرهنگی شهر چشمگیرنبوده و در حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ ارزشی تاثیرگذار نمی باشد.

وی افزود: متاسفانه نتوانسته ایم تاثیرگذاری لازم را به جامعه بقبولانیم، لذا باید در مناسبت ها، برنامه ها با گستردگی و اثر گذاری بیشتری در جامعه برگزار شود

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان نیز بر لزوم تشکیل کمیته مناسبت های ملی و مذهبی تاکید نموده و گفت: لازم است این کمیته تشکیل شود که برنامه ریزی ادارات در انجام مناسبت ها با هم هماهنگ شود تا هم وحدت رویه ایجاد شود و هم خروجی آن برای شهرستان موثر تر خواهد بود.

وی افزود: در تقویم رسمی ما مناسبت زیاد است اما تکلیف برخی مناسبت ها نظیر عید مبعث و نیمه شعبان بر همه فرض است و نسبت به آن باید حساسیت و مسئولیت داشته باشیم، لذا باید طوری برنامه ریزی شود که در چنین برنامه های فرهنگی و مذهبی همه مردم استفاده کنند و کسانی که هم کمتر به مسجد می روند از آن بهره مند شوند.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: دین اسلام و مراجع ما با طنز، موسیقی و شادی مخالف نیستند اما باید چارچوب و ضوابط آن رعایت شود و همه مردم با هنجار شکنی و کسانی که می خواهند ناهنجاری هایی را وارد جامعه کنند، مخالفند.

وی افزود: برنامه های متنوع، مفید و مختصر فرهنگی باید در همه محله های شهر برگزار شود تا مردم به نحو احسن استفاده کنند.

گفتنی ست؛  در این جلسه حجت الاسلام کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گزارشی از برگزاری جشن های مذهبی توسط هیئات مذهبی ارائه نمود، همچنین قدرت محمودی مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان نیز گزارشی از فعالیت های طرح کرامت 2 در محلات محروم  کم برخوردار شهر ارائه نمود، دیگر مدیران حاضر در این جلسه نیز پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

برگزاری جشن باشکوه عید مبعث در عصر جمعه در محل پارک ملت اسلام آبادغرب از مصوبات این جلسه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد