بررسی آمار مسافرت‌های نوروزی؛

کاهش سفرهای جاده ای، هوایی و دریایی در سایه گرایش چشمگیر مردم به سفرهای ریلی/ افزایش مجدد تلفات جاده‌ای در مسافرت‌های نوروزی+ جدول

کد خبر: 301447
|
12:59 - 1397/01/20
نسخه چاپی
کاهش سفرهای جاده ای، هوایی و دریایی در سایه گرایش چشمگیر مردم به سفرهای ریلی/ افزایش مجدد تلفات جاده‌ای در مسافرت‌های نوروزی+ جدول
اسلام آباد خبر:بعد از اتفاقات و حوادثی که در سال 96 افتاد مانند سقوط هواپیما، تأخیر در حرکت هواپیماها و آمار زیاد تصادفات جاده ای باعث شده است که گرایش مردم به سمت انتخاب مسیرهای تردد امن مانند مسیر ریلی برای سفرهای نوروزی پیش رفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوروز سال 97 آمار متعددی از سفرهای نوروزی ارائه شد؛ با اینکه در برخی از روزها رکورد مصرف سوخت در سطح کشور شکسته شد اما عده ای همچنان معتقد بودند که سفرهای نوروزی کاهش پیدا کرده است.

امسال نیز همانند سال های گذشته استان های کشور مملو از مسافر، جاده ها پر از ترافیک و هتل ها و مراکز اقامتی نیز در محاصره گردشگران نوروزی قرار داشت اما بررسی ها نشان می دهد که اگرچه میزان مسافرت ها نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده است اما توزیع میزان استفاده مسافران نوروزی از روش های حمل و نقل تغییرات زیادی داشته است.

مقایسه آمار نوروزی در سال های 95 ،96 و 97 از تاریخ 25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه نشان می دهد جابه جایی ها از طریق مسیرهای حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و دریایی کاهش پیدا کرده است اما جابه جایی ها از مسیر ریلی به شکل چشمگیری افزایش داشته است.

 

نکته قابل توجه افزایش چشمگیر تلفات در سال گذشته است تا جایی که تعداد تلفات جاده ای کشور در ایام نوروز از 378 نفر در سال 95 به 433 نفر در سال 97 رسیده است.

بررسی این آمار نشان می دهد که همزمان با اینکه که تلفات جاده ای هر ساله بالاتر می رود، اما اقبال مردم به حمل و نقل ریلی بسیار بیشتر است. شاید این موضوع مسئولین را به این نتیجه برساند که سرمایه گزاری ها را به سمت حمل و نقل ریلی بکشانند تا هم مردم بیشتری از خدمات آن بهره ببرند و هم سفرهای ایمنی برای مسافرین فراهم شود.

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن هم به رشد 10 درصدی جابه‌جایی مسافران نوروزی در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد یک میلیون و 858 هزار نفر از طریق قطار در کشور جابه‌جا شدند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد:‌ در نوروز امسال هیچ سانحه و اتفاق خاصی رخ نداد و حرکت قطارها ایمن بود؛ وی همچنین گفته بود که در قطارهای بین شهری در ایام نوروز سال قبل متوسط تاخیر در مقصد 33 دقیقه بود که امسال به 27 دقیقه کاهش یافت.

به نظر می رسد بعد از اتفاقات و حوادثی که در سال 96 افتاد مانند سقوط هواپیما، تأخیر در حرکت هواپیماها و آمار زیاد تصادفات جاده ای باعث شده است که گرایش مردم به سمت انتخاب مسیرهای تردد امن مانند مسیر ریلی برای سفرهای نوروزی پیش رفته است.

انتهای پیام/ط

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد