با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان/

مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 301552
|
11:28 - 1397/01/28
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر
اسلام آبادخبر: مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور جانشین سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان در تالار غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سرهنگ پاسدار همایون زین الدین جانشین سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان در تالار غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار سیروس همتی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید شهیدان اهل قلم، اعیاد  گذشته و پیش روی ماه مبارک شعبان را تبریک گفت.

 

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: کارهای شهید آوینی نباید روی زمین بماند و باید ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این مراسم با تبریک عیاد شعبانیه  و هفته هنر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشت و به روح و روان شهدا درود فرستاد.

 

وی  با بیان علت نامگذاری هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید آوینی تمام لحظه های عمر خود را در مسیر به فعلیت رساندن ارزش های اسلامی صرف کرد و هنری به یاد ماندنی در زمینه رشادت ها، ایثار و سختی های رزمندگان اسلام را به تصویر کشید و برای نسل آینده به یادگار گذاشت.

 

امام جمعه شهرستان  گفت: انقلاب اسلامی بر پایه تعالیم الهی و دین اسلام  نظیر؛ مبارزه با شرک، کفر و مبارزه با زورگویان و مستکبران و حمایت از مظلومان بنا نهاده شده است، از این رو مسیر انقلاب ما با انقلاب های دیگر متمایز شده است.

 

 

وی افزود: انقلاب ما بر پایه تعالی و کرامت پایه گذاری شده است، از این رو زبان گویای هنر می تواند برای مخاطب تاثیر گذار باشد، هنرمند انقلابی نظیر شهید آوینی انقلاب را انقلاب فرهنگی می داند و به تعبیر ایشان انقلاب اسلامی  را در رویارویی با شرق و غرب می داند، بنابراین استکبار ستیزی نزد هنر مند انقلابی از ارزش بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام مهری با برشمردن برخی خصویات هنرمند انقلابی، گفت: اگر جهت گیری، راهبرد و استراتژی هنر مند دقیق، صحیح و برمدار باشد می تواند خیلی از ارزش های جامعه را هدف گیری کند و برای جامعه مثمر ثمر باشد.

 

وی افزود: شعر، تصویر، نقاشی و آثار هنرمند انقلابی خیلی در جامعه تاثیر دارد، برخی مواقع یک دوبیتی تاثیری دارد که صدها سخنرانی ندارد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به فیلم های پایتخت و به وقت شام، بیان داشت: تاثیر این فیلم ها در معرفی شقاوت داعش و جانفشانی مدافعان حرم در جامعه خیلی بیشتر از صدها همایش و جلسه  بود.

 

 

وی تصریح کرد:  هنر مند مومن و انقلابی اگر قالب و چارچوب خود را پیدا کند، تحولات جامعه و جهان را دنبال کند و بر مبنای آن برنامه ریزی کند در قالب هنر می تواند تاثیر گذاری خوبی در جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: نباید هنرمند انقلابی را دست کم بگیریم، چون امروز بهترین وسیله برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی هنر است و هنرمندی می تواند موفق باشد که اهداف و آرمان های شهدا و رهبری و نقشه های دشمنان را بشناسد و بتواند برنامه ریزی درستی داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، از دیگر بخش های جذاب این برنامه فرهنگی می توان اجرا و رجز خوانی مجری و ذاکر اهل بیت(ع) "کربلایی میلاد احمدیان" و شعرخوانی شاعر ولایی و توانای استان کرمانشاه " حسین خزائی"  را نام برد.

 

پایان بخش این برنامه تجلیل از تنی چند از هنرمندان و اجرای مسابقه بهترین ایده در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی در راستای تبدیل شدن "اسلام آبادغرب" به پایتخت کتاب ایران بود که به قید قرعه به یک نفر از حضار نیز کتاب نفیسی از سوی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهدا گردید.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد